VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Garáže v Porubě brzdí rozvoj obvodu, musí se proto zbourat!

„V žádném případě nechceme připustit, aby se z těchto lokalit staly brownfieldy, průmyslové zóny ani prostory pro super- či hypermarkety," zdůraznil starosta Petr Mihálik.

17.2.2017 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

NAD PORUBKOU. Park u zámečku chce radnice zrekonstruovat a s těmito stavbami zde nadále rozhodně nepočítá.Foto: Deník/Radek Luksza

Garážemi se podle něj obvod začal zabývat v souvislosti s nápadem na přestěhování tramvajové vozovny a autobusového depa a využití tohoto místa k bydlení či rozšíření vědecko-technologického parku (místo lokality Myslivna).

ANKETA DENÍKU: Ostudné podchody v Ostravě-Jihu. Vyberte ten nejhorší!

PROTEST. Samozřejmě ne všem majitelům a uživatelům garáží se záměry úředníků líbí, chystají se to s nimi vyříkat si. Problémovým územím ovšem není pro obvod jen vozovna, nýbrž i řadovky garáží ve Slavíkově ulici severně od ní. „Je zde okolo 240 boxů pro parkování. Proto jsme oslovili všechny vlastníky a začali s výkupem garáží," oznámil mluvčí radnice Martin Otipka s tím, že zastupitelé vloni schválili odkup prvních dvaceti. U stejného počtu jejich majitelé slíbili odprodej v nejbližší době a minimálně dvacet dalších by úřad chtěl získat ještě do konce letošního roku. Cena? Podle znaleckých posudků!

„Samozřejmě se našli lidé, se kterými budou jednání delší a složitější. Cílem však je do sedmi let získat převážnou většinu stání, po blocích je postupně bourat a vytvářet tak zelené plochy pro rozvoj Poruby," líčila místostarostka Dagmar Válková

Stejné kroky začal obvod podnikat i u garáží vedle zámečku v ulici Nad Porubkou, ve dvorních částech Hlavní třídy i lokalitě Dělnická Skautská.

Související: Zámecký park i okolí bez potrubí, garáží a sběrny. To je vize Poruby

„A to tedy v místech, kam takovýto druh stavby prostě nepatří. Většina garáží je na porubských pozemcích, a proto bych chtěla upozornit jejich vlastníky, kteří je chtějí prodat, že náš obvod má podle občanského zákoníku předkupní právo," poznamenala Válková.

Devětadvaceti „garážníkům", jak upřesnila, patří i pozemky. S těmi radnice nicméně o odkupu také jedná. A rozhodně se neobává, že by přibyly v porubských ulicích najednou i čtyři stovky dalších aut.

„Pro uklidnění, zdaleka ne všechny garáže jsou užívány výhradně k parkování. Navíc se zpracovává studie vybudování parkovacího domu. Ten zabere méně místa a nahradí ztracené kapacity," dodal Otipka.

Mohlo by vás zajímat: Ekologizace MHD v Ostravě může dostat ránu

Policie používá auta zabavená zločincům. V našem kraji jich je aktuálně 16

Autor: Radek Luksza

17.2.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový čisticí stroj Methieu v Ostravě.
5

OBRAZEM: Mathieu vyrazil do ulic Ostravy na předčasný úklid

Věra Špinarová.
AKTUALIZOVÁNO
25

Věra Špinarová zkolabovala na jevišti v Čáslavi. Její stav je vážný

Carsharing v Ostravě: Sdílená auta si řidiči předávají v centru

Málo povinností, velký užitek. Tak ve stručnosti službu hodnotí lidé, kteří v Ostravě využívají možnosti takzvaného carsharingu, tedy sdílení auta mezi více uživateli.

Keltové vítají jaro ohnivým telegrafem

/POZVÁNKA/ Na Cvilíně, na Pradědu a na Palhanci se v sobotu večer rozhoří signální ohně. Milovníci přírody a keltských tradic opět přivítají jaro Keltským telegrafem.

Poruba na Lapači pětkrát inkasovala, první výhru slaví Vsetín

/FOTOGALERIE/ Porážkou začali hokejisté Poruby finálovou sérii druhé ligy. Svěřenci Tomáše Sršně a Romana Kotaly podlehli v úvodním souboji favorizovanému Vsetínu na legendárním Lapači 1:5 a za stavu 1:0 na zápasy pro Valachy se dění stěhuje do Ostravy.  

OKD za 80 milionů. Minimálně tolik by stát dal za důlní firmu

Státní podnik Prisko by za akcie společnosti OKD mohl zaplatit zhruba 80 milionů korun. Podle konzultací Priska s vedením důlní firmy jde o minimální částku pro to, aby reorganizační plán společnosti splňoval požadavky podle insolvenčního zákona a měl šanci na přijetí věřiteli OKD.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies