VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hledá se nejhorší výtluk. Upozorněte silničáře, můžete být i odměni

Již pět let moravskoslezským silničářům pomáhá projekt Výmoly.cz. I díky němu se podařilo opravit přes padesát procent úseků, na které upozornili sami řidiči. Pomoci zlepšit bezpečnost na silnicích může kdokoli.

21.4.2015 2
SDÍLEJ:

Výmoly po zimě je nutné opravit. Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

S projektem, který zprostředkovává komunikaci mezi řidiči a silničáři, již od jeho počátku spolupracuje také Správa silnic Moravskoslezského kraje (SSMSK).

Té se už od začátku projektu podařilo opravit 54 procent úseků, o kterých informovali sami řidiči. Což je o devět procent více, než je republikový průměr.

Polovina opravena

„Takovýto způsob komunikace s veřejností oceňujeme, neboť nám podněty motoristů usnadňují práci. Sledování serveru se stalo součástí naší každodenní práce," uvedl Milan Novák, technický náměstek SSMSK, která v letech 2012 a 2013 získala ocenění jako nejaktivnější kraj.

Doposud tak lidé na serveru upozornili na 365 výtluků v Moravskoslezském kraji, 196 z nich již bylo opraveno a 169 na opravu čeká.

O tom, že není v mnoha případech snadné na podněty ihned reagovat, informovala mluvčí SSMSK Šárka Vlčková.

Odměna

„Nahlášená místa vždy okamžitě prověřujeme. Může se ale stát, že některé opravy zdržují majetkové spory, jelikož opravu silnice má na starosti její správce, a tím může být třeba město, obec nebo i soukromník," upozornila mluvčí a dodala, že prostřednictvím serveru i zpětně informují řidiče.

„Snažíme se na podněty reagovat. Například informujeme, že už byl úsek opraven nebo že je již oprava naplánovaná," upřesnila mluvčí.

Jako motivace pro řidiče i silničáře slouží finanční odměny, které tvůrci projektu nabízí za aktivitu.

Ocenění

Ocenění každoročně získají jak nejaktivnější uživatelé portálu, tak silničáři, kteří na podněty v databázi dokážou nejrychleji reagovat, a zároveň opraví největší počet nahlášených výtluků.

Tento týden navíc organizátoři projektu zahájili anketu s názvem Nejhorší díra republiky.

Řidiči v ní mohou až do 27. července hlasovat o nejnebezpečnějším úseku na českých silnicích. Upozornit na nebezpečný výmol a získat více informací o projektu můžete na internetové stránce www.vymoly.cz.

Markéta Jarmarová

Autor: Redakce

21.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

Klimkovický tunel. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
14

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Generální ředitel Vítkovic Libor Witassek: Dělníky potřebujeme

/ROZHOVOR/ Strojírenské Vítkovice se od poloviny loňského roku potýkají s nemalými problémy. Jak se s nimi skupina vyrovnává a co pro ni znamená nedávné vyhlášení konkurzu nad společností Vítkovice Power Engineering (VPE) jsme se zeptali generálního ředitele a předsedy představenstva Vítkovic Libora Witasska. Toho Jan Světlík už loni představil jako svého nejbližšího spolupracovníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení