VYBERTE SI REGION

Hranečník je připraven. Autobusům do centra města brzy odzvoní

/FOTOGALERIE, ANKETA/ Za necelé dva týdny nastane velká změna v organizaci veřejné dopravy na Ostravsku. Od neděle 28. února budou trasy příměstských autobusů mířících do centra ukončeny na terminálu Hranečník.

16.2.2016 7
SDÍLEJ:

Z nově vybudovaného terminálu bude do centra i dalších městských částí zajištěno vedle stávající tramvajové dopravy také trolejbusové spojení. Autor: Deník/Pavel Sonnek

Z nově vybudovaného terminálu bude do centra i dalších městských částí zajištěno vedle stávající tramvajové dopravy také trolejbusové spojení. Důvodem je snaha města o zefektivnění a ekologizaci veřejné dopravy.

Na Hranečníku je pro tuto změnu už téměř vše připraveno.

„Stavebně je terminál dokončen, probíhá však ještě průběžná kolaudace jednotlivých objektů, která by měla být dokončena do poloviny března. Dne 28. února ovšem ještě nebude zkolaudována čekárna s toaletami či bufetem, která bude otevřena následně," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Změny v dopravě

V souvislosti se zahájením provozu trolejbusové dopravy z Hranečníku budou u většiny linek zavedeny nové jízdní řády. Trasy autobusových linek č. 22, 23, 28, 29, 30, 38, 71, 74, 97, 271, 383, 440, 441, 442, 531, 551 a 752 budou ukončeny na Hranečníku (kromě nočních spojů linky 71 a linky 38 v pracovní dny).

Trasy tramvajových linek4 NH jižní brána - Hranečník Karolina - Svinov mosty h. z. - Martinov
12 Hranečník - Karolina - Mírové náměstí - Dubina

Trasy trolejbusových linek
101 Hranečník - Most M. Sýkory -- Sad B. Němcové - Hlavní nádraží
107 Hranečník - Most M. Sýkory - Futurum - Sídliště Fifejdy - Hornopolní - Most M. Sýkory - Hranečník
110 Hranečník - Náměstí J. Gagarina - Náměstí Republiky

 Lidé zde budou moci přesednout na tramvaje či trolejbusy. I zde nastalo několik změn.

„Budou zavedeny nové trolejbusové linky 107, 110 a pozměněna bude trasa linky 101. Chystá se také prodloužení trasy tramvaje č. 12 až na Hranečník také v časech mimo dopravní špičku," uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht s tím, že tyto změny budou doprovázeny dalšími navazujícími úpravami jízdních řádů na jiných linkách.

Nové jízdní řády budou vydány k termínu změn, tedy v neděli 28. února, a zajistí, že průměrné intervaly odjezdů tramvajových spojů budou pět minut v pracovní dny a deset minut večer a o víkendech.

U trolejbusových linek to budou v průměru tři minuty v době dopravní špičky a deset minut mimo přepravní špičku, včetně víkendů.

Cenově zvýhodněni budou zejména pravidelní cestující využívající čipovou kartu ODISku, z níž se po ukončení prodeje papírových kuponů na konci měsíce stane jediný nosič dlouhodobého jízdného. Pár korun ušetří také cestující, kteří po dojezdu do centra dále přestupovali na linky MHD. Cestování se ale prodraží nepravidelným návštěvníkům centra.

V souvislosti se zvýšením provozu u terminálu Hranečník budou u něj uvedeny do provozu dva nové semafory jeden na křižovatce ulic Těšínské se Slívovou, druhý asi o dvě stě metrů dále směrem k centru u vjezdu do terminálu. „Semafory budou spuštěny v pondělí 29. února v 6 hodin a v provozu budou v pracovních dnech od 6 do 18 hodin," řekla mluvčí ostravské radnice Andrea Vojkovská.

Nový terminál nabízí také parkoviště, které zatím bude nehlídané a bez poplatku. „Po výstavbě oplocení a vyhodnocení provozu by mělo být v režimu P+R (parkuj a jeď), který se nyní připravuje," dodala.

*Pro zvětšení mapy na ni klikněte.

KOMENTÁŘ AUTORA:

Terminál Hranečník: ano, nebo ne? Cestující z okolních měst, které jsem měl možnost slyšet, se o terminálu Hranečník vyjadřují spíše negativně. Nejde ovšem o terminál jako takový, ale o skutečnost, že kvůli jeho výstavbě už nebudou moci pokračovat příměstskými autobusy až do centra města. Nejde tedy o to, jestli je terminál dobrý, nebo špatný, ale komu je určen.

Cestující, kteří pokračují dále například do Poruby, tuto změnu a jednodušší přestup jistě přivítají. Naopak v případě těch, kteří v centru pracují nebo studují a pouze jim přibude přestup (mimo jiné mně), se jedná akorát tak o komplikaci.

S ohledem na výsledek nedávného výzkumu, kdy největšímu procentu lidí znečišťuje ovzduší právě doprava, je ale třeba zvolit: komfort, nebo zdraví? Je třeba si také uvědomit, že pouze odkloněním autobusů razantní změny dosáhnout nelze, takže pokud ekologizace, pak mnohem hlubší.

Každopádně nespornou výhodou nového terminálu je konečně zařazení Havířova do systému ODIS, díky čemuž se pravidelně cestujícím Havířovanům náklady vynaložené za dopravu výrazně sníží, či zvýšená bezpečnost v oblasti díky policejním hlídkám. Ke které skupině cestujících se řadíte?

K té, jež změny přivítá, nebo naopak do zástupu kritiků? Vyjádřit se můžete také prostřednictvím ankety na našem webu. I ta napoví, zda cestující z okolních měst míří spíše do centra, nebo dál, a zda se případně většina nebude podřizovat menšině…

Autor: Petr Jiříček

ANKETA

Vyhovují vám změny, které provoz terminálu Hranečník přinese?

ANO

26 %

NE

74 %

Hlasovalo: 734     Anketa byla ukončena

16.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

Soud v Ostravě poslal Vítkovice Power Engineering do úpadku

Ostrava - Ostravský krajský soud dnes poslal společnost Vítkovice Power Engineering do úpadku. Firma je součástí strojírenského holdingu podnikatele Jana Světlíka. Dluží přes dvě miliardy Kč. Z toho zhruba 500 milionů Kč jsou dluhy po splatnosti. Soud jmenoval insolvenčním správcem Davida Vandrovce, řekla mluvčí soudu Lucie Olšovská. Přezkumné jednání a schůze věřitelů se budou konat 29. respektive 30. listopadu v Domě kultury města Ostravy. Insolvenční návrh podala brněnská společnost Wetag, později i představenstvo samotné krachující firmy.

OHLÉDNUTÍ DENÍKU: Olympijský park vdechl centru Ostravy život

/FOTOGALERIE/ Sto padesát tisíc lidí mířících do centra za jediným účelem Ostrava už dlouho nepamatuje. Olympijský park uspořádaný k hrám v brazilském Riu je tam ale dokázal přilákat a lidé se rádi vraceli.

VIDEO: Motorkář během policejní honičky ztratil spolujezdce

Honičku vystřiženou jako z akčního filmu zažila policejní hlídka v ulicích Nového Jičína a v okolních obcích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies