VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Klimkovice: odpor proti rozšíření logistické zóny

Stovky náklaďáků denně, stoupající hlučnost i míra znečištění ovzduší, znehodnocování (byť soukromé) kvalitní zemědělské půdy. To jsou důvody, proč v místní části Václavovice odmítají novou průmyslovou zástavbu.

13.7.2017 1
SDÍLEJ:

Nespokojení obyvatelé Václavovic, za nimi plocha určená pro průmyslovou zónu, v pozadí lázně v Klimkovicích. Foto: Deník/Radek Luksza

Obydlená část Porubské ulice v řečené lokalitě neměří na délku ani dva kilometry. Domky se dají spočítat na prstech rukou.

Místo plánované výstavby je odtud vzdušnou čarou několik stovek metrů severozápadně až za silnicí č. II/647. Přesto se při zmínce o rozšiřování logistického parku objevují rozhořčení občané.

JSME PROTI!

„Žije nás tu okolo padesáti, prakticky všichni jsme proti!“ uvádí Ivo Kunetek. „Už teď jsme obtěžováni hlukem i zplodinami z aut, která jezdí kolem,“ pokračuje Jiří Schmeister.

„Proč mít na zelené louce nové piksly, když je v okolí mnoho brownfieldů?“ pokračuje Václav Peer. „Neoficiálně proti tomu protestujeme od roku 2005, oficiálně a organizovaně pak od roku 2007,“ shrnuje Anna Pazděrová.

Klimkovicko-václavovičtí obyvatelé kvůli projektu kontaktují místní i krajskou samosprávu. Jakožto ministerstva průmyslu, zemědělství, dopravy, životního prostředí… „Dálnice v našem lázeňském městě prošla jen proto, že kvůli ní vybudovali tunel. Jenže pozemky, kde se má teď stavět, patří známému bývalému hokejovému trenérovi a podnikateli z Kravař,“ líčí odpůrci výstavby. Podle jejich tvrzení v již několik let fungující logistické zóně Prologis 1 v Porubě přitom alespoň donedávka visely výzvy k pronájmu volných míst.

„Prologis 2 teď chtějí zřídit mezi Porubou a Klimkovicemi přímo na území našeho lázeňského města. To podle nás odporuje lázeňské vyhlášce, zakazující zde průmyslové parky,“ upřesňují nespokojení lidé.

Obávají se taktéž toho, že v případě nevyužití či krachu firem v zóně zůstanou obří plechové haly bezprizorně „strašit“. „Naše bydliště je už nyní doslova uzavřeno mezi frekventovanými komunikacemi. Z jedné strany dálnice D1, z další Rudná ulice, za humny silnice II/647. Denně tady projede podle dva roky starých údajů, aktuálně to bude více na pět stovek nákladních aut. Hluk přesahuje únosnou úroveň,“ popisují obyvatelé Václavovic.

Jejich cílem je nejen zamezit rozšíření průmyslové výstavby z Poruby do Klimkovic, ale též dosáhnutí zákazu sjezdu z dálnice u lázeňského města pro nákladní vozidla s hmotností nad dvanáct tun.

Autor: Radek Luksza

13.7.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plavčíci havířovského koupaliště byli podrobeni neohlášenému cvičení při záchraně tonoucího chlapce.
16

OBRAZEM: Plavčíci prošli neohlášeným cvičením záchrany tonoucího plavce

Nová budova Fakulty bezpečnostního inženýrství VŠB Technické univerzity Ostrava.

Končí sváry akademiků?

Colours of Ostrava - den třetí: Michal Hrůza, Midnight Oil či Roosevelt

16. ročník hudebního festivalu Colours of Ostrava dnes končí.

Místo sebe vyslal na Colours dron. Po tmě a nad lidi!

„Policie si pro něj přišla, zatkla jej a odvedla,“ uvedl jeden z příslušníků ostrahy festivalu, který byl svědkem situace.

Baník v generálce vyhořel. S Třincem prohrál 2:5

Pořádnou facku dostali fotbalisté ostravského Baníku, kteří v posledním přípravném utkání před startem ligy prohráli v Havířově s druholigovým Třincem ostudně 2:5 (0:1).

Colours pohledem vozíčkáře: je to super, říká Ida

Zejména letos mohou návštěvníci festivalu vídat v areálu velké množství vozíčkářů. Jaký je festival z jejich pohledu, nám povypráví čtyřiatřicetiletá Ida Juřicová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení