VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Konec trmácení po schodech, hlavní nádraží je bez bariér

Ostravské hlavní nádraží patřilo k nejvytíženějším stanicím v našem kraji, které dosud neměly bezbariérový přístup. Od včerejška už to neplatí. Cestující mohou využít při cestě na jednotlivá nástupiště šest nových výtahů.

14.6.2017
SDÍLEJ:

Zahájení provozu nových výtahů na Hlavním nádraží v Ostravě.Foto: Deník / Sonnek Pavel

Oproti loňskému prosinci, kdy Deník situaci na hlavním nádraží přiblížil v reportáži v rámci seriálu Ostudy Ostravy, to znamená změnu k lepšímu.

Mezi ty, kdo si tehdy stěžovali na obtíže při přestupování, patřili kromě maminek s kočárky také lidé s pohybovým handicapem.

ŠEST VÝTAHŮ SPOJÍ HALU S NÁSTUPIŠTI

Od včerejška by mělo být putování z hlavní budovy na jednotlivá nástupiště i opačně snadnější nejen pro ně, ale třeba i pro cestující, kteří se hůře pohybují.

Pasažéři totiž mohou využít celkem šest nových výtahů. Ve výpravní budově jsou dva výtahy o nosnosti 1000 kilogramů (13 osob). Jeden spojuje první podlaží s druhým nadpodlažím v prostoru u hlavního vchodu do budovy. Druhý pak vede z druhého podlaží na třetí v prostoru před vstupy do nadchodu.

Na jednotlivých nástupištích jsou čtyři výtahy o nosnosti 630 kilogramů (osm osob). Umístěny jsou v prostoru nadchodu mezi schodišti a vedou k jednotlivým nástupištím. Investice na jejich výstavbu činila zhruba 20 milionů.

VÍCE KOLEJÍ MEZI SVINOVEM A HLAVNÍM NÁDRAŽÍM

Náměstek oblastního ředitelství Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) pro techniku Libor Tkáč uvedl, že instalace výtahů je počátkem rekonstrukce celého železničního uzlu Ostrava.

„Záměrem ministerstva dopravy a SŽDC je rekonstrukce v širším rozsahu od Ostravy-Svinova přes hlavní nádraží až k Ostravě-Kunčicím. Úpravy by měly zajistit zrychlení průjezdu Ostravou-hlavním nádražím. V praxi je záměrem, aby se navýšilo v současnosti dvoukolejní napojení mezi Svinovem a hlavním nádražím. To totiž v současnosti omezuje kapacitu dráhy. Předpokládá se rovněž modernizace zastávky Stodolní, kde by mělo dojít k prodloužení nástupišť pro vlaky dálkové dopravy. Vybudován by měl být i podchod k nástupištím ve stanici Ostrava-Střed," uvedl Libor Tkáč.

Zmíněné i další úpravy by podle něj měly vést k tomu, aby Ostravou procházela vysokorychlostní železniční trať. Uskutečnění zmíněných prací nelze podle Libora Tkáče očekávat ale dříve než v roce 2023.

Autor: Břetislav Lapisz

14.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
24

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení