Kvůli vrstvě námrazy byl zcela nepoužitelný tobogán, z bezpečnostních důvodů byla zavřena i divoká řeka.

Když se k tomuto omezení ještě návštěvník trefil do doby, kdy ve wellness trénoval ve vyhrazených drahách plavecký oddíl, vyvolalo to u některých lidí nespokojenost.

Prostřednictvím facebooku se na redakci obrátiljeden z našich fanoušků apopsal námsvůj zážitek.

Při vstupu na pokladně sice viselo upozornění, že tobogán a divoká řeka jsou mimo provoz, ale sleva na vstupném se tehdy ještě nedávala. S desetiprocentní slevou po dobu zavření atrakcí přišlo wellness až od 8. února.

„Po příchodu k bazénu mě ale čekal další šok. Plavecký bazén byl obsazen plaveckým klubem, takže volné byly pouze dvě dráhy ze šesti a ty ještě měly omezení zákazu skákání. V každé dráze se tísnili dva plavci, takže plavání nebylo možné,“ popisoval dále své rozčarování z návštěvy wellness centra Michal Hudec.

Zašel si tedy do vířivky, ale zdálo se mu, že doba provozu je příliš krátká a čekání na opětovné spuštění je naopak mnohem delší. Když si šel skočit ve volné dráze do bazénu, napomenula jej plavčice, že je zde skákání zakázáno.

Nakonec z wellness znechuceně odešel. Na pokladně se alespoň domohl částečného vrácení vstupného. Vyhradit pro plavce čtyři dráhy v podvečer, kdy chodí do wellness hodně lidí se mu nezdá vhodné.

Co si o nížepopsané zkušenosti myslíte vy?

Zajímá nás, zda si myslíte, že by měl provozovatel automaticky snížit cenu vstupného, pokud nemůže zákazníkům nabídnout k užívání všechny aktrakce, které jsou za jiných okolností běžně dostupné, a celý prostor bazénu?

Hlasovat můžete v anketě vpravo.

Reakce na kritiku

Požádali jsme vedení wellnescentra o vyjádření. Wellnes je v provozu ani ne dva roky. „Doposud jsme divokou řeku a tobogán z důvodu mrazů uzavřenou neměli,“ konstatovala manažerka wellnesscentra Táňa Kurfürstová. „Do provozního řádu zahrneme omezení atrakcí v době dlouhodobých extrémních mrazů,“ dodala Podle ní je každý návštěvník před vstupem do areálu seznámen s omezením provozu Informace získá na webových stránkách wellness, z obrazovky u pokladny nebo přímo u pokladní.

„Každý zákazník se může před vstupem do areálu rozhodnout, zda vstoupí či ne do areálu při určitých omezeních provozu,“ podotkla Kurfürstová. Pauzy mezi chodem trysek u vířivky a dalších masážních prvků jsou od zahájení provozu nastaveny stejně. „Doposud jsme neobdrželi žádnou stížnost na délku pauzy,“ upozornila s tím, že vířivka a blower jsou vždy deset minut v chodu, pak následuje pětiminutová pauza.

Chrliče a masážní trysky v rekreačním bazéně běží patnáct minut, pauza trvá osm minut. Problematické je to s tréninky oddílu plavání ve wellness.

„Pokud jde o poskytnutí drah sportovním plavcům, bylo od samého počátku velmi těžké vybalancovat jejich potřeby se zájmem veřejnosti a provozovatele wellnesscentra. Zpočátku nemohli sportovní plavci využívat wellnesscentrum k řádnému tréninku vůbec, ale nakonec se, po nelehkých jednáních, s městem a provozovatelem na určitém režimu dohodli. Výhrad je minimum,“ řekl mluvčí města Bruntál Jiří Ondrášek.

Plavci zkrátka někde trénovat musí. Plavecký klub má nyní pravidelně obsazené čtyři dráhy v pondělí, úterý a čtvrtek od 17 do 19 hodin. Omezení drah je zveřejněno na webových stránkách centra.

„V dřívějších hodinách nelze provozovat plavecký klub z důvodu docházky členů klubu do škol a instruktorů do zaměstnání,“ zdůraznila manažerka wellnesscentra Táňa Kurfürstová.

Nepříjemný zážitek s návštěvou bruntálského wellness centra

S ženou a kamarádem jsme 31. ledna přibližně v 18.30 hodin navštívili bruntálské wellness centrum.

Při vstupu k pokladně jsem si na první pohled všiml cedulky, která upozorňuje návštěvníky na omezení tobogánu a divoké řeky kvůli mrazům. Pozeptal jsem se paní pokladní na nějaké snížení vstupného, když není celé centrum v provozu, stroze mě odkázala na manažerku. Toto jsem tedy přehlédl a zakoupili jsme si vstupné na dvě hodiny v plné ceně 130 korun na osobu. Po příchodu k bazénu mě ale čekal další šok. Plavecký bazén byl obsazen plaveckým klubem, volné byly pouze dvě dráhy ze šesti a ty ještě měly omezení zákazu skákání. V každé dráze se tísnili dva plavci, takže plavání nebylo možné. Dal jsem se do řeči s paní plavčicí a ptal jsem se jí, co tady v tuhle chvíli jako zákazník mohu za plné vstupné dělat. Bylo mi sděleno, že mohu klidně plavat v bazénu, upozornil jsem ji na to, že v každé dráze se již tísní dva zákazníci a tudíž by asi nebylo zrovna nejbezpečnější, když bych se tam přidával ještě já, údajně je to jen o toleranci, že se tam vlezeme.

Šel jsem tedy do vířivky, sedl jsem si do vody v době, kdy vířivka zrovna nejela, pár minut jsem čekal než se rozjela, zdálo se mi, že byla v provozu kratší dobu než to čekaní ve vypnuté. Mezi tím se uvolnilo místo v dráze tak jsem se vydal ke skokánku, ze kterého jsem si skočil šipku do bazénu a přeplaval jsem tam a zpět. Při dalším skoku jsem již byl důrazně upozorňován, že skákání na veřejných drahách je zakázáno (zajímavé bylo, že dráhy pro oddíl byly pro skákaní volné). Ptal jsem se čemu vadí, že si skočím do vody, když je dráha prázdná, odpovědi jsem se nedočkal, ale dočkal jsem se slovní konfrontace jednoho staršího člena klubu. Co si myslím, když si jako přijedu zdarma zaplavat z Annabergu, jeho otázku jsem nepochopil, na to jsem mu odpověděl, že jsem si vstupné řádně zaplatil. Otočil se a začal brblat věty o tom, že je potřeba používat mozek.

Vskutku krásný příklad, před svěřenými dětmi. Bohužel mě přešla chuť si dále užívat pohody, kterou jsem od náročného pracovního dne v bazénu očekával. Vydal jsem se směrem do šatny rozhodnut opustit centrum. Při příchodu k turniketu jsem podal paní hodinky s tím, že bych chtěl reklamovat návštěvu, paní hodinky vzala a hodila je za mě do turniketu, pak prohlásila, že mohu projít. Já jsem ji ale upozornil na to, že jsem chtěl řešit reklamaci, dostalo se mi odpovědi, že paní vedoucí zde není, že musím přijít druhý den ráno. Tady bych doporučil si pročíst zákon o ochraně spotřebitele § 19 odstavec 2: „V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.“

Nechal jsem si tedy vrátit hodinky s tím, že se vrátím zpět do centra. Hodinky mi podali, ale já už se zpět nevrátil, prošel jsem turniketem a to na mě pokladní začali volat, že jim s hodinkami nesmím odcházet, že budou volat policii, na což sem reagoval slovy, ať je zavolají, že na ně počkám. Paní vzala telefon a volala, po ukončení hovoru mě oslovila s tím, že paní vedoucí svolila k vyplacení části vstupného, na což jsem přistoupil.

Marně jsem na nástěnce hledal rozpis obsazenosti bazénu, byl jsem upozorněn na to, že rozpis je zobrazován střídavě na obrazovce. Opravdu jsem tam pár minut vyčkal a plán se tam ukázal i z miniaturním popiskem, že klub má rezervovány 4 dráhy.

Rozhořčen jsem odjel domů zpět do Rýmařova, navštívil jsem stránky wellness centra a bohužel jsem v části ceník a otevírací doba nenašel žádnou poznámku o tom, že bazén je z větší části obsazen klubem. A o uzavření tobogánu a venkovního bazénu jsem tam taky nenašel žádný odkaz, ten se tam objevil až dnes 1.2.2012.

V práci při hovoru o problému na bazénu v Bruntále jsem zjistil, že nejsem první a zřejmě ani poslední rozhořčený zákazník.

Opravdu si myslíte, že je rozumné obsazovat bazén klubem zrovna v podvečerní hodiny, které jsou vhodné pro většinu zákazníků? Věřte, že není moc příjemné přijít si užít pohody a relaxace a místo toho se dočkat řady omezení. Není možné na takto obsazeném bazénu nabídnout třeba snížené vstupné, nebo najít nějaké rozumné řešení, aby se předešlo těmto nepříjemnostem?