Méně pohodlná vize

„Vizí je, aby autobusy dojely na kraj města a cestující dále pokračovali tramvají. To znamená, že například lidé z Frýdku-Místku dojedou na okraj města na Dubinu a tam přesednou na tramvaj. Je to sice pro cestující méně pohodlné, ale sníží se tak prašnost a dopravní hustota v centru města," řekl včera primátor Petr Kajnar.

Oznámkujte řidiče ostravské MHD
Ostravský dopravní podnik spustil zajímavý projekt na internetových stránkách www.dejmiznamku.cz. Cestující zde mohou anonymně hodnotit řidiče městské hromadné dopravy a jejich chování v provozu. „Známkování je umožněno kterémukoliv návštěvníkovi uvedené stránky po zadání základních údajů, kterými jsou datum, aktuální čas a evidenční číslo vozu řízeného hodnoceným řidičem. Hodnotitel se také sám může zařadit do vybrané skupiny například chodec, cyklista nebo cestující a podobně. Připojit je možno i stručný slovní komentář," přiblížil prvky projektu mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht. 

Projektovaná cena terminálu na Jihu je necelých jedenáct milionů korun, počítá se s tím, že zhruba pětaosmdesát procent nákladů bude hrazeno z prostředků Evropské unie.

Záchytné parkoviště pro autobusy by mělo stát poblíž tramvajové zastávky Dubina Interspar, výstavba počítá se zpevněnými plochami, bezbariérovým přístupem i nástupní a výstupní zastávkou pro městskou hromadnou dopravu. Naplánovaný harmonogram plánuje realizaci stavby od letošního prosince do května příštího roku.

Hulváky: zpoždění

Momentálně v Ostravě probíhá výstavba přestupního terminálu v Hulvákách. Dělníci v tuto chvíli pracují „pod zemí" na pokládání inženýrských sítí. Terminál měl být dokončen ještě letos na podzim, výstavba ale nabrala zpoždění, a projekt tak bude zkolaudován až na jaře příštího roku.

„Při výkopových pracích byly objeveny zbytky nějaké předchozí stavby, se kterými nikdo nepočítal, proto se stavba asi o měsíc a půl protáhne, jenže do tohoto termínu také spadá i zimní technická přestávka," řekl Deníku náměstek primátora pro investice Jiří Hrabina.