VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Naši čtenáři: Tady to balíme

Ostrava,Opava /ANKETA, DISKUSE/ - Poté, co jsme zveřejnili články o tom, že ministr Bárta zástupcům kraje neustoupil a trvá na zastavení prací na nešťastné jedenáctce, prodloužené Místecké a jiných silnicích v kraji, spustila se na webech Deníkudoslovná lavina čtenářských názorů.

18.8.2010 21
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Ty vypovídají o pocitech lidí, které Praha tlačí do pozice občanů nižší kategorie. „Budu dýchat za český průmysl, prohlásil Pavel Drobil (ODS), když si ještě myslel, že bude šéfovat průmyslu a obchodu,“ připomíná jeden z nich. Další mu vysvětluje, že dotyčný politik je už zaslepený korýtkem, nadechl se opojného pražského vzduchu a Ostrava je mu už šumafuk.

Výčitka neminula ani Kateřinu Kočí (VV). „Ta by přece měla za Ostravu bojovat jak lvice, když za ni byla zvolena. Jenže ona radši bude utrácet desetitisíce v pražských obchodech a Ostrava jí může být ukradená, stejně jako celý volební program VV,“ konstatuje čtenář, který ve fanklubu této strany zaručeně není.

Peprná porce nevole putovala i do talíře ministra Bárty, který svým rozhodnutím, nepodloženým ekonomickou ani technickou analýzou, popudil dotčenou veřejnost proti sobě i své straně. „Jak může takový arogant jen tak rozhodovat o budoucnosti našeho regionu? Proč nezastavil pepíkovský okruh?“ ptá se další.

Jiný připomíná, že ministr ve včerejším Hyde parku doslova řekl, že mu chybí 1,5 miliardy korun. „Teď počítejme: 600 milionů ušetřilo ŘSD a 1,1 miliardy převedl ze železnice. Jak takový člověk mohl hlídat bankomaty, když nezvládne naprosto jednoduché kupecké počty?“ upozorňuje pozorný diskutér na matematické rozpory v ministrově argumentaci. Celkovou náladu moravskoslezské veřejnosti vystihuje jiný čtenář radou nehledat v Bártově rozhodnutí logiku.

Jeli bysteprotestovat do Prahy proti rozhodnutím ministra dopravy? HLASUJTE V ANKETĚ VPRAVO NAHOŘE!

„Analyzovat situaci ze stavebního či ekonomického hlediska je bezpředmětné. Zkrátka nás v Praze nemají rádi a chtějí nás poškodit na několik let dopředu. Vaše bída, naše radost, vykřikují na fotbale sparťanští rowdies. Teď nám to docela jasně sděluje vláda České republiky!“ připomíná autort příspěvku.

„Zastavit již rozestavěnou stavbu sežere desítky milionů. Hurá a je po všem, tady to balíme, pragocentrismus zvítězil! Voliči VéVéček, dej si facku!“ přikazuje jiný účastník debaty. Mnozí čtenáři se shodují v názoru, že je konečně potřeba dělat něco jiného než jen psát do diskuse. Radikálové navrhují demonstraci v Praze, spojenou s blokádou magistrály.

„Zatarasit i na hodinku magistrálu u Muzea by je solidně rozčertilo. Když to nepomůže jednou, tak klidně i víckrát. To staré, že zbytek republiky je Praze putna, pořád platí,“ nabádá Opavan studující v Praze k akci, které by se ochotně zúčastnil.

Umírněnější navrhují sepsat petici za obnovení výstavby všech tří důležitých komunikací Moravskoslezského kraje, tedy jedenáctky, bohumínského přiváděče a prodloužené Rudné.

„Kde jsou argumenty?“ ptá se jeden z účastníků internetové diskuse jako občan Opavy a rozhodně není sám, koho to zajímá.

„Zdůvodnění, že nejsou peníze, je jednostranné, pro občany nepřijatelné, peníze nejsou na všechny stavby v celé ČR. Otázkou je, proč byly vybrány zrovna tyto stavby. Je hlavním důvodem nepřipravenost včetně výkupu pozemků, cena díla, kvalita práce odváděné firmou, nebo je tu jiný důvod? Pokud byl systém takový, že zavřu oči a ukážu tužkou, je to děs. Při rozhodování přece byla dána nějaká kritéria. Pokud bylo tím hlavním obehnání Prahy dálnicemi, pak lituji všechny občany našeho kraje. Když chceme šetřit, musíte začít s konkretizací důvodů, jinak je rozhodnutí nekompetentní. V našem Kocourkově ale nikdo za nic neodpovídá, eventuálně je za své přehmaty povýšený na vyšší místo.“

Ministr Vít Bárta (VV) udělal rozhodnutím o zastavení staveb své straně medvědí službu, protože zloba lidí se obrátila i proti ní. „To, že strana Věci veřejné byla založena pro jedno použití, je už zřejmé i našim mladým spoluobčanům, kteří ji volili. Johnovi a Bártovi vůbec nezáleží na místních „blbečcích“ v jejich straně a různí „Ostravaci“ jsou jenom její odnoží,“ nebere si pragmaticky založený diskutér žádné servítky.

Autor: Jitka Hrušková

Jeli byste protestovat do Prahy proti rozhodnutím ministra dopravy?

Ano.

82 %

Ne.

18 %

Hlasovalo: 55

Anketa byla ukončena

18.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 21
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Cestování do Hlučína komplikuje výluka

Kdysi proslulý Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm již léta chátrá. Nyní svitla naděje, že by se z něj mohlo stát opět vyhledávané místo.
1

Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm: skončí chátrání?

Hodiny se vrátily na „Alšák“

Třístranné klasické ciferníkové hodiny jsou od úterý zpět na Alšově náměstí v Porubě. Byť už ne jako dříve na jeho severní straně, nýbrž na opačné u nástupní stanice autobusů.

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

/ANKETA, KANDIDÁTKY PRO VOLBY 2017/ Volby do Poslanecké sněmovny se uskuteční 20. a 21. října, do včerejška ale musely strany podat své kandidátky. Kdo jsou lídři v Moravskoslezském kraji a jak v létě nabírali síly do předvolebních soubojů?  

Startuje podzimní TIP liga. Vyhrajte pivo či celosezonní permanentku na Baník!

Kromě klasického tipování o atraktivní ceny si pro vás redakce Moravskoslezského deníku připravila i jednu novinku – soutěž týmů!

Novozélanďan jede po válečných stopách svého otce

Přiletěl až z druhé strany zeměkoule, aby se na kole vydal napříč celým Českem až do Bavorska po trase, kudy před dvaasedmdesáti lety šel jeho otec coby válečný zajatec takzvaný Pochod smrti.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení