VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebezpečné přejezdy? Ty bez závor v Martinově

Jsou opravdu ostravské železniční přejezdy nebezpečné, nebo se spíše bezpečně nechovají řidiči, kteří se k nim blíží?

4.8.2015
SDÍLEJ:

Železniční přejezd v Ostravě-Martinově. Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Je něco před 11. hodinou. Přijíždím společně s fotografem k přejezdu a otáčím se, abych zezadu na značce přečetla označení železničního přejezdu. „Našli jsme ho!" radostně hlásím ihned po zjištění, že jsme na přejezdu P 7725 v Ostravě-Martinově.

Jdu si prohlédnout okolí samotného místa. Před dvěma lety se právě na tomto přejezdu, který je zabezpečen světelnou signalizací bez závor, stala tragická nehoda osobní auto se srazilo s rychlíkem, který jel z Krnova do Svinova. Padesátiletá žena za volantem na místě zemřela. Ke srážce došlo v únoru roku 2013. Přemýšlím, co všechno se musí stát, aby se stal zdejší přejezd bezpečnějším.

Začnu od nejjednoduššího a nejviditelnějšího problému, a tím je špatná viditelnost (především z jedné strany), způsobená širokými větvemi stromů. Ty si snad samy říkají o lepší a pravidelnější údržbu, což by mělo být samozřejmostí vzhledem k tomu, že se nachází v bezprostřední blízkosti trati.

Není slyšet

Dále pak hlučnost. Pokud se k přejezdu blíží řidič a v záři slunečních paprsků nerozpozná červené výstražné blikání, musí železniční varování alespoň slyšet. Zvuky z blízké provozovny to však dokonale přebíjejí. Právě když světelná signalizace začala svými tóny oznamovat, že za pár vteřin tudy projede vlak, téměř jsem je kvůli zvukům z továrny přeslechla. Ale musím dodat, že červeně blikající světla jsem nepřehlédla.

Za chvíli opravdu tratí projížděl vlak docela velkou rychlostí. Stála jsem opodál a přiznávám, že bych se cítila bezpečněji, kdyby zde nechyběly závory.

„Já jsem taky klidnější, když jsou na přejezdu bezpečnostní závory a vše funguje, jak má," říká Denisa R. a dodává: „Vadí mi i křížení silnice s tramvajovými přejezdy. Zrovna v Kunčicích je jeden úplně katastrofální. Chybí mu světelná signalizace a ještě tam člověk pořádně nevidí," vypráví nám starostlivě mladá maminka. Její slova potvrzuje také starší paní. „Na všech přejezdech by měly být závory!" prohlašuje rázně Zdenka M., která dále pokračuje ve své cestě.

Přestavění křížení silnice a kolejí na mimoúrovňové se jeví jako nejbezpečnější forma jak pro strojvedoucí, tak pro řidiče. Přiznávám, že v téhle chvíli je to u většiny nebezpečných přejezdů nereálné. Vždyť samotná stavba nadjezdu nebo podjezdu je několikanásobně dražší ve srovnání s rekonstrukcí přejezdu.

Od přejezdu P 7725 v Martinově se pomalu s fotografem vzdalujeme a vzpomínáme na další ostravské přejezdy, na kterých se staly nehody.

„Od roku 2008 evidujeme v okrese Ostrava na železnici, kromě vleček v průmyslových areálech, tři nehody. Všechny se staly na trati mezi Třebovicemi a Děhylovem. Dvě přímo v Martinově a jedna spíše u Děhylova," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Ke všem došlo na přejezdech zabezpečených pouze světelnou signalizací bez závor.

Během posledních sedmi let tři nehody na železnici. To není strašné. Ale to, že si každá z nich vyžádala lidský život, strašné je.

LUCIE MALIŠOVÁ

Autor: Redakce

4.8.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kdysi proslulý Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm již léta chátrá. Nyní svitla naděje, že by se z něj mohlo stát opět vyhledávané místo.
1

Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm: skončí chátrání?

Ilustrační foto.

Hodiny se vrátily na „Alšák“

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

/ANKETA, KANDIDÁTKY PRO VOLBY 2017/ Volby do Poslanecké sněmovny se uskuteční 20. a 21. října, do včerejška ale musely strany podat své kandidátky. Kdo jsou lídři v Moravskoslezském kraji a jak v létě nabírali síly do předvolebních soubojů?  

Startuje podzimní TIP liga. Vyhrajte pivo či celosezonní permanentku na Baník!

Kromě klasického tipování o atraktivní ceny si pro vás redakce Moravskoslezského deníku připravila i jednu novinku – soutěž týmů!

Novozélanďan jede po válečných stopách svého otce

Přiletěl až z druhé strany zeměkoule, aby se na kole vydal napříč celým Českem až do Bavorska po trase, kudy před dvaasedmdesáti lety šel jeho otec coby válečný zajatec takzvaný Pochod smrti.  

Jubilejní ročník Folkloru bez hranic v Ostravě vyvrcholí na hradě

/FOTOGALERIE/ Až do pátku se v moravskoslezské metropoli koná jubilejní 20. ročník festivalu Folklor bez hranic. V jednotlivých městských obvodech se postupně představují umělci ze šesti zemí několika kontinentů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení