Už více než dva roky (od října 2013) se mohou pacienti v šesti krajských nemocnicích Karviné-Ráji, Třinci, ve Frýdku-Místku, v Krnově, Opavě a Havířově obrátit se stížnostmi, pochvalami nebo náměty na tamní ombudsmany.

Ti se za dva roky své existence zabývali 654 podněty.

„Některé vyžadovaly opakovanou komunikaci s žadatelem, hovory s personálem, prostudování zdravotnické dokumentace, konzultace s ve-dením daného úseku v nemocnici i vedením nemocnice, a další. Nejčastěji se jednalo o řešení problémů týkajících se zdravotního stavu pacientů a pobytu v nemocnici. Ombudsmani řešili i žádosti o prověření postupu lékařů při ošetření a léčbě. Mnohdy si ale pacienti chtěli pouze popovídat o zdravotních problémech, potřebovali vyslechnout a poradit. Pokud šlo o stížnosti, nejčastěji se týkaly komunikace a přístupu personálu," uvedl náměstek hejtmana pro zdravotnictví Jiří Martinek.

Lidé ombudsmanům důvěřují, což dokazuje mimo jiné i rostoucí zájem o jejich služby. Většinou se na ně obracejí osobně.

„Důležité je, že mají jistotu, že v nemocnicích je někdo, kdo si na ně udělá čas a jejich dotaz či stížnost pomůže řádně vyšetřit," dodal hejtmanův náměstek.