Řadu měsíců však práce nepokračují a na břehu řeky stojí nedokončený skelet budovy.

„Naši právníci na převodu pracují již od ledna. Nejde jen o koupi rozestavěné loděnice a pozemků, ale také o narovnání vztahů mezi Campanulou a Riderou, které by mohly do budoucna dostavbu loděnice komplikovat," říká ostravský primátor Petr Kajnar. Do zastupitelstva v příštím týdnu tak míří asi desítka smluv, které by měly ošetřit nejen samotnou koupi, ale také vypořádání mezi vodáky a stavební firmou Ridera. Firma totiž podala poté, co jí vodáci přestali platit, u Okresního soudu v Ostravě návrh na určení vlastnictví rozestavěné loděnice. Navíc obě strany vedou mezi sebou ještě další spor, a to ohledně platnosti mezi nimi uzavřené smlouvy o dílo. Toto vše musí Ostrava ošetřit, aby se v budoucnu sama do soudních pří nedostala.

„Smlouva je nastavena tak, že my to odkoupíme od Campanuly a peníze půjdou na účet Ridery," vysvětluje primátor s tím, že úplně spokojená není ani jedna strana, nicméně v současné situaci je to nejlepší možné řešení. Z kupní ceny jen za samotnou nemovitost, která činí 4,9 miliónu korun (zbytek výše citované částky je za úkony související s převodem na nového vlastníka), by tak stavebníci měli na úhradu části pohledávky získat 3,9 milionu korun a vodáci jen něco přes milion.

Dvoupodlažní budova loděnice s plochou kolem 430 čtverečních metrů se nachází na soutoku Ostravice a Lučiny. Práce na jejím dokončení se zastavily před několika měsíci, kdy vodácký spolek Campanula přestal platit stavební firmě Ridera, protože se dostal do finančních potíží. Náklady na celý projekt se podle původních předpokladů přehouply přes 32 milionů korun. Vodáci zažádali o dotace z Regionálního operačního programu, nicméně zřejmě nepočítali s tím, že nakonec jim bude poskytnuta podstatně nižší částka. A právě tato skutečnost je dostala do finančních těžkostí.

Primátor Petr Kajnar věří, že zastupitelé koupi ve středu schválí a stavbu se podaří do konce roku 2014 dokončit. Jinak město přijde o již schválenou osmnáctimilionovou dotaci z evropských peněz. „Nemůžeme ale vyloučit, že se neodvolá některý z účastníků výběrového řízení na dokončení stavby," obává se primátor. Nicméně se stavbou město na sebe převede i další možná rizika, která jsou vyjmenována v materiálu, jež budou mít k dispozici ostravští zastupitelé. Jsou mezi nimi například zvýšené náklady oproti původním nebo možnost zastavení projektu a neproplacení dotace v případě, že všechny závazky plynoucí ze smluv předkládaných městem nebudou dodrženy. Nejistý je také budoucí nájemce. Stavbu lze provozovat pouze jako loděnici a může se stát, že se nepodaří najít nájemce a město bude muset provoz zajistit samo.