Podle náměstka primátora Zbyňka Pražáka (KDU-ČSL) budou audity zaměřeny na správu a nakládání s majetkem, zadávání veřejných zakázek, účetnictví a případné korupční jednání, a to v období od počátku roku 2011 až do konce roku 2013.

„Rada města rozhodla o zadávacím řízení na svém jednání, lhůta pro podání nabídek je do 8. července, ve stejném měsíci by mělo být rozhodnuto. K podepsání smlouvy s dodavatelem a zahájení auditů by mělo dojít v srpnu letošního roku. Zhruba v březnu příštího roku by mohly být výsledky auditů hotovy," upřesnil harmonogram náměstek Pražák.

Na dotaz, proč se kontrolami nebude zabývat odbor interního auditu a kontroly při Magistrátu města Ostravy, odpověděl Zbyněk Pražák následovně. „Je to z kapacitních důvodů. Odbor disponuje omezenou kapacitou lidí. Myslíme si, že u prověřovaných společností je zapotřebí daleko většího rozsahu, a jsou společnosti, které se auditům věnují profesně a které to i možná umí pojmout daleko profesněji, a proto chceme využít externích společností," doplnil náměstek.

Mezi auditovanými společnostmi budou:• Dopravní podnik Ostrava
• Krematorium Ostrava
• Ostravské komunikace
• Ostravské výstavy
• Technické služby, Slezská Ostrava
• OZO Ostrava
• Sportovní a rekreační zařízení města Ostravy
• Ostravské městské lesy a zeleň
• OVA!!!CLOUD.net
• Dům kultury města Ostravy
• VÍTKOVICE ARÉNA
• Dům kultury Akord Ostrava-Zábřeh
• Ostravský informační servis
• DK POKLAD
• EKOVA ELECTRIC (dceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava)
• OVANET (dceřiná společnost OVA!!!CLOUD.net)