VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé si přišli prohlédnout dvě ostravské vozovny

OSTRAVA - V rámci dne otevřených dveří si v porubské autobusové vozovně a trolejbusové vozovně v centru Ostravy veřejnost mohla prohlédnout vystavená současná i historická vozidla, servisní a výrobní haly a další zajímavé věci související s provozem městské hromadné dopravy.

7.5.2007
SDÍLEJ:

O prohlídku porubské autobusové vozovny měli lidé zájem.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

„My chodíme na podobné akce pravidelně, protože náš syn je zblázněný do autobusů a všeho, co jezdí. Je dobře, že dopravní podnik takové akce připravuje,“ uvedl návštěvník Jan Valý, který do porubské vozovny dorazil v deštivém počasí v sobotu 5. května dopoledne s celou svou rodinou.

Dopravní podnik připravil tuto akci při příležitosti 35 let autobusů v Porubě a 55 let trolejbusů v Ostravě. Autobusová městská hromadná doprava však funguje v Ostravě již 77l et.

Vznik autobusové dopravy v Ostravě se váže k počátku třicátých let minulého století. Zkušební provoz první autobusové linky tehdejší Společnosti moravských místních drah (SMMD) v Ostravě byl zahájen v dubnu 1930. Důvod, proč začaly v Ostravě jezdit autobusy, byl ten, že kolejová doprava nedokázala spojit některé důležité městské uzly, například železniční nádraží s centrálním náměstím. První trasa začínala na dnešním Masarykově náměstí a byla vedena do Přívozu k chemické továrně. Provoz linky se ale ukázal neefektivní. Proto byla trasa prodloužena až na dnešní Smetanovo náměstí.

V období první republiky měla SMMD zájem o provozování několika dalších linek, a to i do vzdálenějších obcí. Tyto linky ale nezačaly fungovat. Rozvoj autobusové dopravy se omezil na dvě nové městské trasy, které doplnily chybějící spojení mezi centrem Moravské Ostravy a dnešním nádražím Ostrava-Střed. V roce 1934 byla zahájena doprava na lince Denisovo náměstí - dnešní nádraží Ostrava-střed – Mariánské Hory. O tři roky později spojila nová linka Novou radnici s dnešním Masarykovým náměstím, Denisovým náměstím a nádražím Ostrava střed.

Konec třicátých let minulého století se stalzlomempro celou Evropu a přinesl změny také do ostravské autobusové dopravy. Autobusy se totiž začaly významněji podílet na přepravě zaměstnanců do průmyslových podniků. Po druhé světové válce v ostravských ulicích začaly dominovat vozy jednotných typů v unifikovaných nátěrech.

7.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kdysi proslulý Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm již léta chátrá. Nyní svitla naděje, že by se z něj mohlo stát opět vyhledávané místo.
1

Hotel Vlčina ve Frenštátě pod Radhoštěm: skončí chátrání?

Ilustrační foto.

Hodiny se vrátily na „Alšák“

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

/ANKETA, KANDIDÁTKY PRO VOLBY 2017/ Volby do Poslanecké sněmovny se uskuteční 20. a 21. října, do včerejška ale musely strany podat své kandidátky. Kdo jsou lídři v Moravskoslezském kraji a jak v létě nabírali síly do předvolebních soubojů?  

Startuje podzimní TIP liga. Vyhrajte pivo či celosezonní permanentku na Baník!

Kromě klasického tipování o atraktivní ceny si pro vás redakce Moravskoslezského deníku připravila i jednu novinku – soutěž týmů!

Novozélanďan jede po válečných stopách svého otce

Přiletěl až z druhé strany zeměkoule, aby se na kole vydal napříč celým Českem až do Bavorska po trase, kudy před dvaasedmdesáti lety šel jeho otec coby válečný zajatec takzvaný Pochod smrti.  

Jubilejní ročník Folkloru bez hranic v Ostravě vyvrcholí na hradě

/FOTOGALERIE/ Až do pátku se v moravskoslezské metropoli koná jubilejní 20. ročník festivalu Folklor bez hranic. V jednotlivých městských obvodech se postupně představují umělci ze šesti zemí několika kontinentů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení