VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostravou na kole? Cyklistů v krajské metropoli přibývá

Stále více lidí volí k dopravě kolo. Vyplývá to ze sčítání cyklistů z loňského roku. Důvodem je i to, že v Ostravě přibývá cyklistických stezek. Další město plánuje také pro letošní rok.

4.2.2016 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Prodloužení cyklostezkové sítě zhruba o 25 kilometrů na stávajících 228 kilometrů, výstavba tahu podél řeky Odry, doznačení nových stojanů, instalace pítek nebo nové semafory.

To je jen krátký výčet opatření pro cyklisty, která byla v loňském roce uskutečněna. Lidé, kteří jezdí na kole, mohou s novinkami počítat i letos. Ostravský cyklokoordinátor Martin Krejčí uvedl, že v plánu je například dokončení cyklotrasy Slezskoostravský hrad Počáteční.

„Novinkou bude rovněž soutěž pro žáky devátých tříd, kteří budou mít možnost svá kola u škol postavit do nových cykloboxů. Prozatím jsou umístěny u dvou základních škol v Ostravě-Jihu. Pokud se to osvědčí, město má zájem podporovat tuto aktivitu. Když začneme u dětí, můžeme vychovávat i dospělé," řekl Martin Krejčí.

Mezi nové projekty letošního roku bude patřit propojení přes svinovské mosty a k vodárně, propojení trasy podél Výstavní ulice, ale také cyklotrasa od pivovaru do centra nebo úpravy cyklotras v Porubě a napojení na Vědecko-technologický park.

„Ne všechny úseky rozestavěné v loňském roce jsou už dokončeny, ale s jejich realizací se začalo. Není to o kilometrech, ale o tom, jak vypadají, jak jsou kvalitní. Nejdůležitější byla loni stavba tahu podél řeky Odry, která bude na jaře slavnostně ukončena. Investorem byl region Poodří, velkou částí se podílelo město Ostrava. Je to 14 kilometrů novostaveb, které bude možné na jaře projet od Košatky nad Odrou na jedné straně až po Bohumín a hraniční přechod do Chalupek," uvedl cyklokoordinátor.

Doplnil, že podle loňského sčítání cyklistů je vidět, že počet cyklistů v Ostravě stále roste. „Sčítání jsme prováděli ve 25 lokalitách. Počet cyklistů narůstá nejen na nových tazích, ale také ve městě, což je znamení, že lidé začínají jezdit na kole i do práce. Z průzkumu vyplynulo, že nejvíce lidí jezdí na kole v neděli dopoledne, maximum padlo na trase kolem Ostravice. Bylo to zhruba 1200 cyklistů za čtyři hodiny," upřesnil Martin Krejčí.

Autor: Martina Gembíková

4.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení