Prodloužení cyklostezkové sítě zhruba o 25 kilometrů na stávajících 228 kilometrů, výstavba tahu podél řeky Odry, doznačení nových stojanů, instalace pítek nebo nové semafory.

To je jen krátký výčet opatření pro cyklisty, která byla v loňském roce uskutečněna. Lidé, kteří jezdí na kole, mohou s novinkami počítat i letos. Ostravský cyklokoordinátor Martin Krejčí uvedl, že v plánu je například dokončení cyklotrasy Slezskoostravský hrad Počáteční.

„Novinkou bude rovněž soutěž pro žáky devátých tříd, kteří budou mít možnost svá kola u škol postavit do nových cykloboxů. Prozatím jsou umístěny u dvou základních škol v Ostravě-Jihu. Pokud se to osvědčí, město má zájem podporovat tuto aktivitu. Když začneme u dětí, můžeme vychovávat i dospělé," řekl Martin Krejčí.

Mezi nové projekty letošního roku bude patřit propojení přes svinovské mosty a k vodárně, propojení trasy podél Výstavní ulice, ale také cyklotrasa od pivovaru do centra nebo úpravy cyklotras v Porubě a napojení na Vědecko-technologický park.

„Ne všechny úseky rozestavěné v loňském roce jsou už dokončeny, ale s jejich realizací se začalo. Není to o kilometrech, ale o tom, jak vypadají, jak jsou kvalitní. Nejdůležitější byla loni stavba tahu podél řeky Odry, která bude na jaře slavnostně ukončena. Investorem byl region Poodří, velkou částí se podílelo město Ostrava. Je to 14 kilometrů novostaveb, které bude možné na jaře projet od Košatky nad Odrou na jedné straně až po Bohumín a hraniční přechod do Chalupek," uvedl cyklokoordinátor.

Doplnil, že podle loňského sčítání cyklistů je vidět, že počet cyklistů v Ostravě stále roste. „Sčítání jsme prováděli ve 25 lokalitách. Počet cyklistů narůstá nejen na nových tazích, ale také ve městě, což je znamení, že lidé začínají jezdit na kole i do práce. Z průzkumu vyplynulo, že nejvíce lidí jezdí na kole v neděli dopoledne, maximum padlo na trase kolem Ostravice. Bylo to zhruba 1200 cyklistů za čtyři hodiny," upřesnil Martin Krejčí.