Vylidněné centrum, mrtvá Ostrava nebo město duchů. Podobná přízviska si centrum Ostravy kvůli odlivu živnostníků a provozu obchodního centra Nová Karolina za poslední roky vysloužilo. Najdou se ale podnikatelé, kteří se nebojí otevřít si prodejnu právě ve středu města. Doufají, že kvalita si své zákazníky najde, a jejich případný nezájem si nepřipouští.

V Jurečkově ulici se například v uplynulých dnech otevřela outletová prodejna a značkový charitativní bazar v jednom.„Myslím, že Ostrava drobné obchody potřebuje. Otevřením prodejny si plním sen a věřím, že lidé se tady naučí chodit," vysvětlila Denisa Adámková, majitelka outletové prodejny a značkového charitativního bazaru Second Luxury Store, který koncem minulého týdne začal fungovat v Jurečkově ulici.

„Podobný obchod lidé nenajdou v celé Ostravě a troufám si tvrdit, že ani v Moravskoslezském kraji. V horní části obchůdku máme luxusní bazar, dole pak zákazníci najdou outletové značkové zboží. Výhodou je, že je podstatně levnější než na původní prodejně. Jedná se o módní kolekce, které jsou třeba jen půl roku staré a ocitnou se zde, protože už jednoduše musely uvolnit místo těm novým. Nejdůležitější je, že pět procent z každého nákupu odvádíme na charitativní účet, který si zákazníci mohou zkontrolovat na internetu. Tyto peníze pak použijeme na konkrétní dobrou věc, pro niž se s ohledem na výši nastřádané částky rozhodneme," popsala i charitativní účel podniku Denisa Adámková.

Česká autorská tvorba

Necelé tři měsíce už v ulici Poštovní mezi Masarykovým náměstím a Kuřím rynkem funguje designový obchod Ty Identity s autorskou tvorbou českých tvůrců.

„Obchod jsem otevřela na protest proti situaci, která v centru Ostravy před časem nastala. Chci dokázat, že ve středu města může fungovat stylový obchod. Po krátkém čase provozu je brzy na nějaké bilancování, ale jsem ráda, že tady zavítají jednak ‚alternativní' lidé, ale třeba i zákazníci z Karoliny, kteří se doslechli, že u nás jsou zajímavé designové věci," přiblížila majitelka a původním povoláním šperkařka Ivana Mifková, v jejímž obchodě lidé najdou právě autorské šperky, oblečení i tašky a další doplňky.

V Jurečkově ulici se například v uplynulých dnech otevřela outletová prodejna a značkový charitativní bazar v jednom.Novinkou v gastronomické oblasti je pak v centru města bistro Hogo Fogo v Chelčického ulici. Pár měsíců otevřený podnik klade důraz na kvalitní sezonní suroviny a domácí prostředí.

„Jsme tady tři spolumajitelé. Všichni máme zkušenosti z předchozích restaurací, ale chtěli jsme si otevřít vlastní podnik, který povedeme podle našich představ. Přestože se pořád mluví o vylidňování centra, nemyslím, že by tady dobré podniky nenašly místo a zákazníky. Nám prostor přišel velmi sympatický, takže jsme neváhali," řekl jeden ze spolumajitelů podniku, Petr Jonáš. Bistro má stálou hlavní nabídku, ale týdenní menu vytváří podle situace i dostupných surovin.

„Máme tady domácí pečivo, například maso do hamburgerů si i sami meleme. Nejvíce nás baví to, že si menu vymýšlíme a zkoušíme. Zákazníkům podáváme, co chutná nám samotným. Je předčasné odhadovat, jak se nám v budoucnu povede, ale zaznamenáváme pozitivní ohlasy a lidé se k nám vracejí, což je to nejdůležitější," uzavírá další ze spolumajitelů, Tereza Ovšáková.