„A je to i velmi vysoký údaj ve srovnání se zahraničím, kde je plnění jízdního řádu dálkových vlaků o deset až patnáct procent menší než u spojů SC Pendolino,“ sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Pendolina jsou i nejrychlejšími vlaky mezi Ostravou a Prahou. Tuto trasu zdolávají s průměrnou rychlostí sto dvacet kilometrů v hodině, a to včetně zastávek.

V některých úsecích jezdí až stošedesátikilometrovou rychlostí. Naopak v dosud nemodernizovaných koridorech, například v okolí řeky Orlice mezi Chocní a Ústím nad Orlicí, musí rychlost snížit. Celkem urazí trasu mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou-Svinovem za dvě hodiny 56 minut.

Mezi další rychlé vlaky v Česku patří spoje EuroCity, InterCity a expresy. Jejich maximální rychlost může být až sto šedesát kilometrů za hodinu. Mezi nejrychlejší trasy patří spojení Ostravy-Svinova a Břeclavi, kde vlak dosahuje průměrnou rychlost sto jedna kilometrů za hodinu.