„Od 1. srpna je možné nakupovat jízdenky prostřednictvím telefonu bez ohledu na to, kde se cestující právě nachází - ve vlaku, na letišti, vtaxíku, vdaleké cizině či doma. Stačí mít po ruce pouze telefon aplatební kartu. Pilotní projekt začíná prodejem jízdenek na vlaky SuperCity. Postupně bude nabídka jízdenek rozšířena také na vlaky EC aIC,“ uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Tato nová služba nadstandardního odbavení je podle něj určena těm cestujícím, kteří už znají termín své cesty nebo například zjistili, že potřebují náhle odjet zOstravy do Prahy anechtějí riskovat vyprodání spoje. Je určena také těm, kdo přes den během obchodních jednání nemají možnost dostat se kinternetu. „Nákup jízdenky lze realizovat odkudkoli azákazníkovi stačí, když má mobilní nebo pevný telefon aembosovanou platební kartu MasterCard, Visa či Diners Club,“ dodal mluvčí.

Postup nákupu je velmi jednoduchý. Zákazník vytočí linku Kontaktního centra Českých drah na čísle 840 112113 a v hlasové nabídce si zákazník zvolí nákup jízdenky apak již může během hovoru soperátorem zadat svůj požadavek na cestu. Operátor na základě údajů provede rezervaci a cestujícího se zeptá, kde si jízdenku vyzvedne. Poté operátor se zákazníkem odsouhlasí cenu jízdenky apožádá ozákladní údaje zplatební karty. Cestující si jízdenku vyzvedne v nástupní stanici vpokladně označené logem TeleTiket ikrátce před odjezdem svého vlaku.

Prodejna vOstravě-Svinově funguje nepřetržitě, na hlavním nádraží vOstravě má provozní přestávku od 18.00 do 18.30 hodin.
Služba má ale jeden háček. Vzhledem ktomu, že se jedná onadstandardní nabídku, dráhy si účtují jednorázový servisní poplatek ve výši sto korun.