VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přestupní terminál Hranečník je v provozu

V Ostravě začal v neděli fungovat nový přestupní uzel – terminál Hranečník.

28.2.2016 11
SDÍLEJ:

Přestupní terminál Hranečník. Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Na cestující z okolních městských obvodů a také z Karvinska čeká řada novinek. Na Hranečníku budou například končit autobusy, které až dosud pokračovaly dál. Z terminálu jsou zajištěna přímá tramvajová a nově i trolejbusová spojení do centrálních částí Ostravy a k dalším přestupním uzlům na hlavním nádraží, ve Svinově a Dubině.

„Tramvajová doprava z terminálu Hranečník byla posílena. Její průměrný interval je v pracovní dny pět minut a večer a o víkendu deset minut. Trolejbusová doprava z terminálu Hranečník je zajištěna třemi linkami v průměrném intervalu ve špičce tři minuty a mimo špičku deset minut včetně víkendu," řekl mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht.

Terminál přinese také ekologizaci veřejné dopravy v centru Ostravy. „V cílovém stavu bude ponechána pouze doprava provozovaná v elektrické trakci," řekl mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht. Dočasnou výjimku představuje linka číslo 38 a noční spoj 71.

Výstavba terminálu trvala přibližně rok a půl a stála 126 milionů korun. Na financování se podílelo město a ministerstvo financí.

Hranečník by měl pasažérům nabídnout komfortní prostředí. Veškerá nástupiště jsou zastřešena, cestujícím bude k dispozici vytápěná čekárna s WC, která je před dokončením. „Čekárna pro veřejnost se sociálním zázemím bude zprovozněna ještě v první polovině března," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Celý prostor dopravního terminálu včetně budovy je pod stálým dohledem městské policie, která zde zřídila své stanoviště. V okolí terminálu budou v pracovní dny kvůli silnému provozu spuštěny dva nové semafory, které by měly dopravu řídit od šesti do osmnácti hodin.

První zatěžkávací zkoušku zažije terminál v pondělí.

Autor: Jaroslav Perdoch

Místo události:
28.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:
Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení