Po svém dokončení propojí dálnici D1 s celou oblastí Frýdecko-Místecka. Zhruba dva a půl kilometru dlouhý přiváděč také svede řidiče z autostrády do centra Ostravy. Přestože hrozilo, že rozestavěná stavba půjde na nějaký čas k ledu, peníze na pokračování nakonec ministerstvo našlo. Ale není jich dost, a tak se stavba dokončí jen v provizorní variantě.

„Prodloužená Místecká je jednou ze dvou staveb v Moravskoslezském kraji, které budou pokračovat,“ potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. „Společným jmenovatelem jsou ale úspory. Pan ministr řekl, že pokračovat budou ti, kteří je přinesou,“ dodal Hanzelka.

V původním termínu – letos v listopadu – se stihne uvést do provozu pouze část stavby, a to napojení na dálnici D1, takzvaná prodloužená Místecká I. stavba.

„Nyní se na tomto úseku pracuje na pokládce asfaltových vrstev, dokončují se mostní objekty, osazují se stožáry veřejného osvětlení, dokončují se práce na přeložkách elektro a plynu,“ vyjmenovala Martina Vápeníková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby.

Daleko větší problémy s penězi postihly takzvanou II. stavbu prodloužené Místecké, která vede zhruba v úseku od Tomkovy ulice po ulici Českobratrskou. Jezdit by se po ní sice přístí rok už mělo, ale místo čtyřproudové cesty budou peníze jen na úspornější variantu. „Dokončit se mohou jen nezbytné práce s připojením na Místeckou I. stavbu ve dvoupruhu v rozsahu osmdesát milionů korun,“ konstatovala Vápeníková.

Na této části Místecké se nyní pracuje na odvodnění, přeložkách kanalizace, vodovodu, plynovodu a parovodu. „Termín dokončení dvoupruhu a práce s tím spojené je stanoven na květen 2011, kdy se dokončí zbývající práce, nám není známo,“ dodala Vápeníková.

Stavba prodloužené Místecké začala na jaře roku 2008. Navazuje na dálnici D1 v Přívoze u areálu Libros. Na trase má několik mostních estakád a dvě mimoúrovňová křížení. S Místeckou ulicí se spojí u haly Tatran.