„Žádáme nejen vysvětlení, ale i závazné rozhodnutí, co se s tímto stavem bude dělat,“ táže se jménem nespokojených lidí Zdeněk Moral ze Svinova. Poukazuje taktéž na obdobnou situaci z Hradce Králové, kde vlastník několika hektarů půdy blokoval snad na dvacet let budování dálnice D11.

„Kvůli necelému půl kilometru, který není možné dostavět a dát do užívání, budou muset tisíce lidí stále snášet hluk a kouř z kamionů v ulici 17. listopadu v Porubě,“ zlobí se Moral s tím, že informace o aktuálním dění okolo Prodloužené Rudné si zasluhují i obyvatelé Opavska, kteří se na ni taktéž těší.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR přes mluvčí Ninu Ledvinovou vzkazuje, že dokončení inkriminovaného úseku brzdí „nedokonalá legislativa“. „Stavbu díky tomu dokáže neustále oddalovat Spolek Skalka v počtu tří lidí. Ten má přitom ve svých stanovách, že hájí zájmy občanů Poruby… ale skutečnost je jiná. Hájí jen své zájmy proti lidem z Poruby,“ uvádí mluvčí.

Obyvatelé z Klimkovic-Václavovic nechtějí ve svém sousedství „bratříčka“ porubského logistického parku Prologis 1.
Boj o průmyslovou zónu u Ostravy pokračuje. Jde o účelovou hru? A z jaké strany?

Prodloužená Rudná měla být hotova letos v listopadu. „Stavba je téměř dokončena vyjma asi čtyřistametrového úseku, který je bez stavebního povolení. Právě z toho důvodu nebude moci být ani po dokončení stávajících prací využívána hlavní trasa a není možné ji provizorně napojit,“ říká Ledvinová.

ŘSD také poukazuje na vícenáklady související právě se změnami průběhu stavby (zejména kvůli rozdělení na etapy), s nimiž se zde silničáři potýkají. „Konzervační režim jsme zde prozatím nezavedli. Kdy budou moci motoristé úsek používat, však nelze jednoznačně určit. Důvodů je více,“ tvrdí mluvčí.

Je podle ní třeba vyjednat jak stavební povolení pozastavené kvůli chybějícímu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA), tak vyřešit vyvlastňovací řízení na pozemku 2915/10 v katastru Poruby, který má ŘSD v takzvaném trvalém záboru.

„Dění okolo Prodloužené Rudné trápí náš region dlouhodobě, lidé se často ptají, jak je možné, že stále ještě není hotov ten poslední úsek. Proto se kraj podílel na vzniku nového webu, jenž poskytuje, doufejme, veškeré ucelené informace,“ přidává se Jakub Unucka z pozice náměstka moravskoslezského hejtmana.

Prodloužená RudnáJe to část silnice I/11, která má propojit již existující čtyřproudové úseky této komunikace mezi Ostravou a Opavou. Má v Porubě (blízko smyčky Vřesinská) navázat na Rudnou ulici procházející celou Ostravou k Havířovu. Na druhé straně se pak v napojit (u supermarketu Globus) na nedávno zprovozněnou čtyřproudovku vedoucí k Mokrým Lazcům a obcházející Velkou Polom i Hrabyň.

Úseky prodloužené Rudné a Severního spoje vypadají podobně. Silnice najednou končí a v cestě jsou zátarasy. Zatímco prodloužená Rudná není sjízdná, první úsek Severního spoje slouží coby dálniční přivaděč.
Další ostuda Ostravy: Auta a náklaďáky stále jezdí přes Porubu. Obchvaty nejsou