Parkování u Trojhalí v pátek definitivně odzvonilo. Redaktoři Deníku proto zjišťovali, jaký dopad toto opatření města mělo.

Krátce po sedmé hodině ráno byl v blízkosti parkoviště obklopeného sedmapadesáti betonovými bloky poměrně klid. Vjezd na plochu byl zabarikádovaný značkou a červenobílou páskou. Na to, aby se na něj nikdo nedobýval, dohlížel městský strážník. Podobně to vypadalo také o necelou hodinu později.

„Já jsem tady delší dobu autem nebyla a dnes jsem jela na jistotu zaparkovat k Trojhalí, potřebuji vyřídit něco v centru a pak si chci nakoupit. K mému překvapení jsem ale zjistila, že město bude tato stání zatravňovat a parkování ruší. Moc tomu opatření nerozumím, chtějí vrátit život do centra, ale lidi v něm nenechají zaparkovat," rozčilovala se po ránu mladá maminka Mirka Obrtlíková, která tak k zaparkování zvolila podzemní garáže v obchodním centru Forum Nová Karolina.

Podobně reagovala řada dalších řidičů. Část z nich ale zvolila k zaparkování místa ve Švabinského ulici nebo škvárové plochy u Stodolní a v Porážkové ulici.

Na placených parkovištích jsme ale nárůst zaparkovaných aut nezaznamenali.

Podle radního pro dopravu Lukáše Semeráka (Ostravak) chce město v blízké budoucnosti s tímto typem parkovacích ploch skoncovat.

„Lidé stále kritizují, že je v Ostravě špatné životní prostředí, jenže to zhoršuje i prach ze škvárových parkovišť," řekl. Podle něj by se měla v krátkém časovém horizontu začít rekonstruovat také parkovací plocha pod mostem v Českobratrské ulici v blízkosti restaurace Koras.

„Tyto škvárové plochy bychom chtěli zpevnit a lidem na nich nabídnout zpoplatněné parkování. Mezi dalšími by to měla být parkovací místa na rohu Kostelní a Biskupské ulice. Dále chceme tlačit také na provozovatele soukromého parkoviště v Poděbradově ulici naproti budově Gong. Budu se ale na druhou stranu snažit prosadit parkování po centru na tři hodiny zdarma. Snad bychom toto opatření mohli realizovat už na přelomu září a října," vysvětlil Lukáš Semerák.