„Myšlenka na zlomení českého rekordu v počtu ujetých kilometrů vlakem během čtyřiadvaceti hodin mě napadla hned po konci hokejové sezony. Protože jsem o víkendu neměl co dělat, tak jsem se rozhodl naplánovat tuto cestu," říká.

Nejprve měl v úmyslu absolvovat pouze cestu do Brna, ale známý mu potom poradil, aby využil pendolino a jezdil mezi Ostravou a Prahou.

Rekordní jízda

„Samotné naplánování trasy mi pak zabralo tři dny," vysvětlil Martin Juřík zároveň s podrobnostmi o trase rekordní jízdy.

„Vyjížděl jsem z Bohumína a potom jsem cestoval především mezi Ostravou a Prahou. Dále jsem při své cestě navštívil Olomouc, Třinec a po čtyřiadvaceti hodinách jsem končil v Dětmarovicích."

Kvůli uznání rekordu k tomu musel mít i důkazy.

Dále doplňuje, že ujetí 2008 kilometrů jej díky čtyřiadvacetihodinové jízdence a doplacení dvou posledních vlaků stálo přesně 1150 korun.

Samotnou podmínkou uznání rekordu bylo získat čestné prohlášení od průvodčích, z nichž mu každý napsal své číslo průkazu, a pořízení celkem tří fotografií.

„Na dvou musela být viditelná jména stanic a přesný čas a třetí fotka měla být přímo z cesty vlakem," vysvětluje mladý cestovatel. Dále vypráví, že v Olomouci málem nestihl koupit místenku a focení kvůli přestavbě nádražních podchodů.

Průvodčí už o něm věděli

„Když jsem jel čtvrtým vlakem, průvodčí si už předali zprávu, že po železnici cestuje člověk, který se snaží dosáhnout rekordu, a byli velmi ochotní při poskytování čestných prohlášení. Jeden z nich mi dokonce dal tip na železniční rallye, kdy soutěžící musí projet stanovené stanice a splnit několik úkolů," doplnil. Rekord Martina Juříka měl u milovníků železnice značnou odezvu.

A nejen to mladíka motivuje.

„Vlakem bych také rád objel celou Českou republiku, pokud možno co nejblíže hranicím. Rovněž jsem uvažoval o stejném rekordu na slovenské železnici, i když tam by to bylo mnohem obtížnější, protože nejsou k dispozici rychlovlaky," uzavírá.

Zápis z České knihy rekordů
agentury Dobrý den:

Nejvíce ujetých kilometrů vlakem za 24 hodin Martin Juřík z Ostravy-Poruby absolvoval postupně v sedmi vlacích trasu Bohumín Praha hl. n. Ostrava hl. n. Praha hl. n. Olomouc hl. n. Praha hl. n. Třinec Dětmarovice v průběhu 24 hodin trasu dlouhou 2008 kilometrů. Ve vlaku strávil celkem 20 hodin a 17 minut, přestupy a čekání na další spoje mu zabraly 3 hodiny a 43 minut. Cena jízdného činila celkem 1150 korun. Rekord byl do České databanky rekordů zaevidován ve dnech 21. až 22. března 2015.

Denis Fiebrich