VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozhodne o tramvajích v Porubě referendum?

V porubském Domově Slunečnice se začátkem týdne debatovalo o plánovaném prodloužení tramvajové trati na zdejší 7. a 8. obvod. Zástupci města a dopravního podniku měli těžkého soupeře dav asi dvou set značně nespokojených lidí.

14.4.2017 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Na dlouho slibovanou debatu dorazilo bezmála dvě stě odpůrců výstavby, kteří v tříminutových limitech jmenovali výhrady, o které je opřena petice zavrhující trať a kterou podepsalo už přes čtyři tisíce lidí. Bez oboustranného zvyšování hlasu se diskuse neobešla.

„Pořád tvrdíte, že něco připravujeme netransparentním způsobem. Kdyby to tak bylo a kdybychom trať nechtěli projednávat, tak tady nejsme. A neexistuje žádný zákon, který by nás k tomu nutil. Jsme první vedení města za posledních 25 let, které se snaží všechny velké veřejné projekty diskutovat s lidmi," pronesl velice důrazným tónem v polovině debaty primátor Tomáš Macura v reakci na opakovaná nařčení.

NENÍ ROZHODNUTO

Ze všech důvodů, proč trať nestavět, totiž na debatě nejvíce rezonoval jeden. „Máte z toho osobní prospěch. Kolik za to kdo z vás dostane?" křičeli lidé, kteří byli už od úvodu sezení notně podráždění. Byly také obavy z toho, že zdejší silnice nejsou dostatečně široké pro tramvajovou trať, že autobusy, které zde jezdí, jsou poloprázdné, a proč se s ekologizací nezačne ve znečištěnějších částech města.

„O projektu ještě nebylo finálně rozhodnuto. O tom, zda je proveditelný, rozhodne až dokumentace pro územní rozhodnutí, kterou budeme mít na podzim a jejíž výsledky vám budeme opět prezentovat. A pokud bychom stavbou snad nějak ohrozili životní prostředí, tak to jistě prokáže EIA, tedy studie vlivu na životní prostředí, která je noční můrou každého investora," zopakoval několikrát během večera Macura, podle něhož je teď jedinečná šance získat na stavbu evropské dotace, na které jinak čekají další města.

Zatímco každý „příhoz" příchozích, který měl přesvědčit o nepotřebnosti tratě, se v sále setkal s bouřlivým potleskem, zdůvodnění zástupců města a dopravního podniku si vysloužila vesměs pošklebky. Lidé byli přesvědčeni o jediné pravdě trať není potřeba.

CHTĚJÍ REFERENDUM

Roli největšího „uklidňovače" svými odpověďmi zastával radní pro dopravu Lukáš Semerák, který také zmínil, že vedení města teď bude vynakládat maximální úsilí do dříve zanedbané výstavby záchytných parkovišť, která by mohla začít fungovat za rok a půl, omezila by osobní dopravu a přitáhla lidi do MHD. Tou ale podle diskutujících mladí lidé navyklí na tři rodinná auta nikdy jezdit nebudou. Na to Macura reagoval mimo jiné tím, že přední evropská města zakazují vjezd naftovým automobilům do centra, což brzy potká i Ostravu, která na to musí být připravena, a kvalitní síť veřejné dopravy je základ.

„Po debatě s vámi jsme například Vědecko-technologický park z Myslivny přesunuli jinam, tak neříkejte, že neslyšíme názory lidí," reagoval primátor na další výtku.

Z debaty nakonec vyplynulo, že lidé za jediné schůdné řešení zřejmě považují referendum, kdy by o tramvajové trati rádi rozhodli sami.

Autor: Petr Jiříček

14.4.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Letiště Leoše Janáčka Ostrava má nového ředitele

Trenér Radek Látal

"Nechápu to... Tohle přece není řešení," řekl o sebevraždě Davida Bystroně Látal

To tu ještě nebylo! Speciální pivní edice Má vlast myslí také na Ostravu

/FOTOGALERIE/ „Jde o jedinečnou příležitost přiblížit historii a krásu našich měst prostřednictvím nejoblíbenějšího moku české země," říká Magdalena Wernerová

Další srážka! S tramvajovými nehodami se v Ostravě roztrhl pytel

/FOTOGALERIE/ U další nehody mezi vozidlem a tramvají zasahovali ostravští hasiči. V pondělí vyprošťovali vozidlo VW Passat, který po střetu s tramvají na lince číslo 4 skončilo v kolejišti v Ostravě-Porubě. Řidič vyvázl bez zranění, hasiči jeho vozidlo odtáhli.

VIDEO: Ostrava má policejní vrtulníkovou základnu

/FOTOGALERIE/ Novou leteckou základnou, kterou bude využívat policie, se může od pondělí pochlubit Ostrava. Stala se součástí Integrovaného výjezdového centra v Ostravě-Zábřehu.

Ve Staříčí zřídili speciální asfaltovou dráhu

Ve Staříči se mohou pyšnit raritou, která na severu Moravy nemá obdoby. Vedle fotbalového hříště v areálu pod Oktrouhlou byla vystavěna speciální 115 metrů dlouhá asfaltová dráha pro styl jízdy s názvem pumptrack, který v poslední době zažívá nejen u nás, ale i ve světě obrovský rozmach.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies