Železniční tragédie ve Studénce na Novojičínsku si v roce 2008 vyžádala osm mrtvých a téměř sto zraněných. Následky však mohly být ještě tragičtější.

Nebyly jen díky duchapřítomnosti strojvůdce mezinárodního rychlíku EuroCity Comenius Jiřího Šindeláře, který spuštěním brzdy snížil rychlost soupravy před nárazem do zřícené konstrukce opravovaného mostu.

V pondělí v den zahájení hlavního líčení, se mu při vzpomínkách na neštěstí třásl hlas. „Přijel jsem k soudu vlakem, do kterého jsem sedl po roce. Projížděli jsme i těmi místy. Vybavily se mi vzpomínky. Po těch třech letech je to hodně nepříjemné,“ řekl Šindelář, který vloni v listopadu definitivně opustil České dráhy.

„Ano, přímo to souviselo s tou nehodou,“ potvrdil bývalý strojvůdce, který dodnes nemůže uvěřit tomu, co v osudnou chvíli spatřil.

„Ten most se začal vlnit. On přímo nespadl, ale nejprve se vlnil. Nikdy v životě jsem něco takového nezažil. Nevěděl jsem, co se děje, jestli je zemětřesení, nebo něco jiného. Pak spadl,“ řekl Šindelář. V té chvíli do nárazu scházelo několik málo sekund.

„Ještě dříve, než jsem si všechno stačil uvědomit, jsem začal brzdit. Byl to reflex. Pak jsem si pomyslel, že je konec. Schoval jsem se do strojovny a čekal na náraz. Že jsem z toho nakonec vyvázl, je neskutečné štěstí. Po nárazu mi chvíli trvalo, než jsem se dostal ven. Byl jsem tam vmáčknutý. Ležel na mně velký ventilátor. Byl jsem v šoku. Pak přišli záchranáři,“ uzavřel Šindelář.