VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skončí v kanále další peníze města?

Ostrava -Bobtnající struska, která má na svědomí boule na dálnici a praskliny v některých stavbách v Ostravě, má podle „zaručených zvěstí“ ničit i ostravský kolektor jednu z největších investic města posledních let.

23.1.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Není to tak, oponuje správce kolektoru městská společnost Ostravské komunikace, která je odpovědná i za jeho údržbu. „Stav kolektoru je dobrý. Jedná se však o podzemní dílo, a jako takové trpí například různými prosaky a drobnými vadami. Tyto drobné vady však nesouvisí s žádným bobtnáním ani se struskou,“ prohlásil mluvčí Ostravských komunikací Jiří Maléř.

Přečtěte si také:D47: Mezi Bělotínem a Ostravou je rekordních 901 vad

Přesto koncem loňského roku zadalo město Ostrava společnosti Inset, aby technický stav podzemní chodby, ve které je prostor pro umístění kanalizace, potrubí pitné vody i teplé vody pro vytápění budov a veškeré kabely vysokého i nízkého napětí včetně telefonních, televizních a datových kabelů, posoudila.

„Zadali jsme firmě Inset, aby zmonitorovala stav kolektoru. Aby potvrdila, nebo vyvrátila dohady, které se kolem kolektoru vyrojily. Zjistila, zda to tam prosakuje hodně, nebo málo, zda je nutné zasáhnout a podniknout nějaké větší opravy, či nikoliv, zda budou potřebné další investice a podobně,“ uvedl náměstek ostravského primátora pro investice Jiří Srba (ČSSD) s tím, že vedení Ostravy zatím nemá k dispozici výsledky, protože studie ještě nebyla ukončena.

Ostravský kolektor centrum se stavěl tři roky, sloužit začal v listopadu 2005. Je dlouhý 1658 metrů, chodba je široká 2,5 metru a místy dosahuje výšky 4,4 metru. Na kolektorovou chodbu navazuje samostatná štola pro kanalizační potrubí o délce 112 metrů. Stavba vyšla na 700 milionů korun, z toho 600 milionů zaplatilo město Ostrava, přes třináct milionů korun přispělo ministerstvo životního prostředí a zbytek zaplatila Evropská unie. Původně Ostrava počítala s nižší sumou, navýšení ceny způsobily technické problémy, především kvalita podloží. Stavbaři zjistili na některých místech větší podíl organické zeminy.

Také na zabezpečení budov ve městě bylo třeba více peněz, než se plánovalo. Samotné stavební práce tehdy narušily i několik domů. Dodavatelské sdružení firem Subterra a Ingstav Ostrava ze skupiny Tchas, které kolektor stavělo, řešilo zhruba dvacet problémů na budovách, na polovině z nich byly větší škody, nikde ale nebyla narušena statika objektů.

Jak je to s využitím této nákladné stavby v současnosti? Už před jejím zahájením tehdejší reprezentace města zvažovala, zda neinvestovat tyto peníze do něčeho jiného a zda ji město vůbec potřebuje. Shodli se ale na tom, že její prospěšnost se projeví v budoucnosti. Na otázku, nakolik je kolektor zaplněn po sedmi letech jeho fungování, však nikdo z odpovědných lidí nebyl Deníku schopen dát přesnou odpověď.

Loni hnutí Ostravak ve svém časopise poukazovalo na to, že lávky pro kabely uvnitř kolektoru jsou využity pouze z dvaceti procent.

Mluvčí Ostravských komunikací Maléř prohlásil, že pokud jde o využití kolektoru, je o něj zájem, i když stále se nabízí prostor i možnosti pro jeho další využití. Primátorův investiční náměstek Srba konstatoval, že kapacita kolektoru je dost velká, a že pokud jde o jeho využití, zatím se nenaplnilo velké očekávání města. „Nedokážu říct přesný podíl, ale je možné, že je kolektor využit z méně než poloviny. Netroufnu si uvést přesná čísla,“ připustil Srba.

Autor: Miroslava Chlebounová

23.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda na dálnici.

Tragická nehoda uzavřela v pátek dálnici na Novojičínsku

Marek Hlinka

Doufám, že doma ukážeme jinou tvář, přeje si záložník Baníku Marek Hlinka

Muž chtěl znásilnit ženu u zastávky Dřevoprodej v Hrabůvce. Policie hledá svědky

/VIDEO/ Ostravští policisté vyšetřují další případ pokusu o znásilnění. Vše se odehrálo v sobotu 12. srpna kolem osmé hodiny ráno v Ostravě-Hrabůvce na ulici Místecká, u zastávky Dřevoprodej ve směru do centra.

AKTUALIZUJEME

Vlak smetl na přejezdu mezi Baškou a Pržnem auto, řidička zemřela

/FOTOGALERIE/ Neštěstí se stalo v pátek dopoledne na železniční trati mezi Baškou a Pržnem. Vlak tam na železničním přejezdu na dolním konci Pržna smetl auto.

Na Hlubině vznikl ráj pro kutily

/FOTOGALERIE/ Šlapu na pedál, kruh se roztáčí. Rychleji a rychleji. Hlína mi prochází semknutými dlaněmi; cítím, jak se z ní začíná formovat budoucí mísa. K ní však vede ještě dlouhá cesta. Můj první hrnčířský, a později i šicí den začíná…

Kvůli filmařům bude uzavřena část města

Část Hlavní třídy, Třeneckého ulice a parkoviště u magistrátu obsadí o víkendu v Havířově filmaři. Produkce České televize požádala město o součinnost při tvorbě filmu Dukla 61. Natáčení se neobejde bez dopravního omezení.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení