VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slevové portály dobývají srdce i peněženky

Ostrava/ČR - Weby nabízejí slevy v průměru 53 procent. Nejvíce nabídek prezentují kosmetické a masážní salóny, pozadu nejsou ani restaurace.

1.4.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

Co takhle vyrazit do italské restaurace a za menu v hodnotě 340 korun zaplatit o polovinu méně? Nemožné? Najděte si na internetu některý ze slevových serverů a podobných nabídek najdete hned několik. Vítejte v bitvě o slevy.

Slevové portály rostou jako houby po dešti. Od loňska, kdy se na českém trhu objevil první, jich je možné napočítat už přes dvě stě. Přitom průměrná nabízená sleva na zboží nebo službu je podle serveru Skrz.cz 53 procent.

Slevy se v současné době nejvíce prodávají v Praze, méně pak v Brně a Ostravě. Ovšem počet nabídek se rozšiřuje i do regionů. „Začínali jsme nabízet slevy nejdříve v Praze, nicméně je nyní chceme nabídnout i do všech ostatních regionů a větších měst. Z celkového objemu prodaných kupónů u nás dělají regiony až 50 procent, takže je vidět velký zájem a poptávka i mimo Prahu,“ dodal Chlada z Topsleva.cz.

Hitem je cestování

Hitem letošního roku bude zřejmě cestování. „Lidé nakupují letní dovolené už od prosince. Jen během poslední kampaně, která představovala slevu 65 procent na pobyt v Piešťanech, jsme prodali téměř 3500 voucherů. Při jiné kampani si zase lidé objednali během tří dnů 200 zájezdů do Turecka,“ upřesnila obchodní ředitelka serveru Zapakatel.cz Klára Bitvarová.

Zájem se v jednotlivých krajích mírně liší. Zatímco v Moravskoslezském kraji je největší zájem o slevy na jídlo a útratu vrestauracích, dále pak o solné jeskyně a různé produkty, například v Olomouckém kraji pomyslnou druhou příčkuna žebříku zájmu drží kosmetické služby a podobné procedury atřetí sportovní aktivy. Více zde:

Na internetu najdete řadu slev

Hlavně ženy

Vzhledem k poměrně krátké době působnosti na českém trhu zatím nikdo nezpracoval průzkum, kdo vlastně na slevových serverech nakupuje. „Zatím takový průzkum nikdo nedělal. Bude to však velice zajímavý segment a bude hodně lidí zajímat,“ potvrdil výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Jednotlivé servery si však vedou vlastní čísla, která se od sebe příliš neliší. „Podle našich interních materiálů převažují ženy ve věku 20 až 30 let,“ prozradil třeba Tomáš Trejbal ze Slevopolisu.

„Stále převažují ženy nad muži, tedy ženy nakupují nepoměrně více, stále je ten poměr na úrovni 70 ku 30 pro ženy,“ uvedl zase Petr Chlada z portálu Topsleva.cz.

Letošní novinkou jsou i prodeje bytů a pozemků, kdy si kupující může přijít na slevu až 40 procent. Podle Bitvarové trh s realitami v Česku prochází krizí a developeři vidí v kolektivním nakupování možnost, jak alespoň částečně zabránit ušlým ztrátám.

Jak vůbec takový slevový server funguje?

Základem je, že čím více se produktu nebo služby prodá, tím větší slevy jsou. Obchodník proto serveru nabídne časově a množstevně limitovaný balík slev, třeba kupony na večeři. Jestliže se všechny kupony, jinak také vouchery, v daném časovém limitu prodají, obchod se uskuteční. Pokud se o ně požadovaný počet zákazníků nepřihlásí, obchod neproběhne.

Nicméně zákazníka to nic nestojí. Slevový server si potom z každého prodaného kusu účtuje provizi, která obvykle bývá asi 20 procent.
Stále se zvyšující zájem zákazníků láká i firmy, které na slevových serverech své zboží nabízejí.

„V lednu jsme zaznamenali o 17 procent poptávek o prezentaci svých nabídek více než v prosinci loňského roku. Nejvíce poptávek přitom registrujeme od kosmetických a masážních salónů nebo od firem, které nabízejí nejrůznější pohybové aktivity,“ přiblížil projektový manažer slevového serveru Slevopolis Tomáš Trejbal. Dále se nejčastěji o zákazníky perou restaurace a cestovní kanceláře.

VILÉM JANOUŠ
DORA MICHÁLKOVÁ

1.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

/TÉMA DENÍKU, ROZHOVOR/ Ve velmi tíživé situaci se nachází ostravská strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group. Impérium Jana Světlíka prochází náročnou restrukturalizací a bojuje o přežití. Některé z dceřiných společností, jako naposledy Vítkovice Power Engineering, už skončily v konkurzu, ty životaschopné vedení holdingu zeštíhluje a snaží se jim udat nový směr. Dokáže se tradiční značka Vítkovice, která má příští rok slavit 190 let od založení, nakonec odrazit ode dna? Může Jan Světlík ještě vidět světlo na konci tunelu?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení