VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šmejdi mění taktiku. V našem kraji lákají klienty lékáren Dr. Max

Do věrnostního programu lékáren Dr. Max se přihlásily na dva miliony lidí. Podvodníci, kteří seniory jejich jménem oslovují, mají vysokou pravděpodobnost, že se trefí.

13.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

„Vyhrála jste na klientskou kartu při slosování. Pro výhru si přijďte tam a tam…," to má být nová taktika „šmejdů", tedy firem, které pořádají prodejní akce s předraženým zbožím a pod různými záminkami na ně lákají zejména seniory. Nyní si k tomu vyhlédli celostátní řetězec lékáren Dr. Max, píše v dnešním tištěném vydání regionální Deník.

„Na klienty v Moravskoslezském kraji se v poslední době několikrát jménem lékáren Dr. Max obrátili podvodníci, kteří pod záminkou vyzvednutí výhry ze slosování klientských karet lákají seniory na předváděcí akce. Nejprve je kontaktují telefonem, potom posílají písemné pozvánky. Na nich už o Dr. Max není ani slovo," popisuje praktiky Michal Petrov, mluvčí společnosti Česká lékárna holding, pod kterou lékárny Dr. Max patří.

Včera v Havířově

Jedno se však šmejdům upřít nedá: důmyslnost, s jakou se snaží na potenciální oběti zapůsobit. Právě lékárny Dr. Max se ve své reklamní kampani zaměřily zejména na důchodce. Do jejich klientského programu se přihlásily už téměř dva miliony lidí. Podvodníci, kteří seniory jejich jménem oslovují, tak mají vysokou pravděpodobnost, že trefí do černého.

„Zavolali mi na pevnou linku. Toto číslo kromě nejbližší rodiny nikdo nemá. Ptali se mne, zda mám novou klientskou kartu Dr. Max a tvrdili, že v prosinci bylo slosování a vyhrála jsem tisíc korun," líčí jedenaosmdesátiletá Vilma Chwistková z Havířova, jak se ji snažili dostat na předváděcí akci. Ta se konala včera v havířovské restauraci Nelli.

Jenže narazili paní Chwistková je obezřetná a navíc je nepřítel podobných akcí. Nelenila a šla se přímo do příslušné lékárny přeptat, jak to s její výhrou je. A tam se dozvěděla pravdu.

„S pořádáním prezentačních akcí nemáme nic společného. Varování před podvodníky otiskujeme pravidelně ve svých letácích, kterých měsíčně distribuujeme v rámci republiky zhruba milion," objasňuje Michal Petrov s tím, že v této souvislosti již podávali také několik trestních oznámení.

Nicméně ani šmejdi to nevzdali.

Zanedlouho přišla paní Chwistkové pozvánka do schránky. „Tam už ale nebylo o lékárnách ani slovo. Později mi ještě jednou volali a ověřovali, zda na akci přijdu," říká seniorka. Jak doplňuje Michal Petrov, podobné aktivity šmejdů se šíří zejména na severu Moravy. Jen za poslední tři týdny jich evidují pět. Tento počet je sice relativně nízký, ale jde jen o ty seniory, kteří kontaktovali lékárnu.

Zároveň se ale Petrov distancuje od možnosti, že by údaje klientů, včetně telefonických, unikly z jejich databáze. „To je vyloučeno. Pouze osoby s autorizovanými certifikáty mají možnost hromadně exportovat taková data. Každá aktivita v klientských databázích je přitom zaznamenávána. Netušíme, odkud podvodníci telefonní čísla znají," říká rezolutně. A právě případ paní Chwistkové mu dává za pravdu. Ta totiž své číslo na pevnou linku nesdělila ani při registraci do klientského programu lékáren Dr. Max.

Autor: Iva Mušálková

13.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
25

Proč Ostraváci milují Apple? Kompletně na „jablko" přezbrojil i Radim Kolibík

Lubomír Kirman tvoří zásadně z přírodních materiálů ze dřeva, z kamenů, z písku, z vody… Materiál nakupuje ve stavebnictví nebo hledá v přírodě.
6

Je to úžasný pocit naplnění, říká o svých obrazech Lubomír Kirman

OBRAZEM: Rozmarné slavnosti řeky Ostravice

/FOTOGALERIE/ Letošní ročník Rozmarných slavností řeky Ostravice v sobotu přilákal davy návštěvníků. Nechyběla ani tradiční soutěž ve splavení řeky na co možná nejvíce netradičních plavidlech.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

AKTUALIZOVÁNO

OBRAZEM: Slavnosti pivovaru Ostravar. Tečku za 17. ročníkem udělal Čechomor

/FOTOGALERIE/ Kelímek piva do ruky na přivítanou, opáskovat ruku pro „autorizovaný vstup" a show může začít. To čekalo na všechny, kteří se v pátek nebo v sobotu přišli bavit s Ostravarem, ochutnat některé ze sedmi druhů piv včetně letošní novinky – Letní jedenáctky – a poslechnout si několik špičkových kapel.

Dřisty fifejdskeho Ofila: Pojedě se na Ostravicu? aneb Jak se Lojzek vykival

/SERIÁL DENÍKU/ Přinášíme další díl pravidelného seriálu Deníku.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies