Moravskoslezský kraj se dohodl s majitelem pozemku ve Velké Polomi, přes který má vést nová silnice I. třídy číslo 11 z Mokrých Lazců na západní okraj Ostravy, a který bránil dokončení této komunikace. Zaplatí mu za něj dva miliony korun.

Data o stavběNázev stavby:
Silnice I/11 Ostrava, prodloužená Rudná - hranice okresu Opava

Hlavní trasa:
délka: 6657 m
plocha vozovek: 198 276 m2
počet stavebních objektů: 123

Mostní objekty:
počet celkem: 15
z toho v trase I/11: 6
nadjezdy a lávky nad I/11: 8
mosty mimo I/11: 1
plocha mostů: 29 297 m2

Mimoúrovňové křižovatky:
počet objektů: 2
délka větví: 2975 m

Protihlukové stěny:
počet objektů: 1
délka stěn: 1933 m

Přeložky ostatních komunikací:
počet objektů: 10
délka: 2358 m

Celkový objem zemních prací:
výkopy: 797 879 m3
násypy: 713 299 m3

Katastrální území:
Krásné Pole, Stará Plesná, Pustkovec, Vřesina u Bílovce, Poruba

Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR

Zhotovitel:
Sdružení „Prodloužená Rudná" (STRABAG, OHL ŽS, JHP)
Cena stavby podle smlouvy:
2 448 947 700 Kč (bez DPH)

*Jelikož výstavbu významných dopravních komunikací ovlivňuje velké množství faktorů, které se nedají předem předvídat, jsou uvedená data pouze orientační. Zdroj: ŘSD ČR

Téměř hotová stavba silnice mezi Ostravou a Opavou tak může být dokončena.

„Pokud by práce na silnici neskončily do konce letošního roku, stát by přišel o více než miliardovou evropskou dotaci. Proto jsme se rozhodli jednat s majitelem," uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Havlík s tím, že tímto krokem chce dát kraj jasně najevo, že to s dobudováním kvalitní dopravní sítě v regionu myslí vážně.

Kraj odkoupí metr soukromého pozemku za zhruba 670 korun za metr čtvereční a předá jej k hospodaření Správě silnic Moravskoslezského kraje, navíc se zavázal uhradit také správní poplatek spojený s podáním vkladu vlastnického práva do katastru nemovitostí, z rozpočtu kraje bude hrazena i daň z nabytí nemovitých věcí.

Podle hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslava Nováka po silnici mezi Opavou a Ostravou projede denně patnáct tisíc aut a dva tisíce kamionů. „Ty musí denně absolvovat cestu přes legendární Hrabyňský a Josefovský kopec po téměř původní císařské silnici z Opavy do Těšína," uvedl hejtman.

Stavba nové silnice byla v minulosti bezmála na dva roky pozastavena tehdejším ministrem dopravy Vítem Bártou, proti čemuž protestovali starostové i občané obcí, kterým hustý provoz ztrpčuje život.

Prodloužená Rudná dál stojí

Soudní spory ale stále brzdí dokončení Prodloužené Rudné ulice, která má vyústit u Globusu, kde se bude křižovatkou připojovat na výše zmíněnou komunikaci.

„Stavba I/11 mezi Ostravou a Opavou jsou ve skutečnosti dvě stavby. Silnice I/11 Mokré Lazce, hranice okresů Opava, Ostrava, a silnice I/11 prodloužená Rudná. Stavby na sebe navazují. Stavba silnice I/11 Prodloužená Rudná začíná zhruba v úrovni ulice Družební u Krásného Pole a končí navázáním na stávající ulici Rudnou v Porubě. V současné době je nutné dokončit a zprovoznit stavbu silnice I/11 Mokré Lazce, hranice okresů Opava, Ostrava, v termínech podle smlouvy, a to z důvodů financování stavby z Evropského programu Doprava. Termín dokončení je stanoven na 31. října letošního roku. Navazující úsek na stavbu Mokré Lazce stavba silnice I/11 Ostrava, prodloužená Rudná hranice okresu Opava, by měla být, podle schváleného harmonogramu, zprovozněna na konci roku 2016, ale vše se odvíjí od průběhu soudních řízení a konečné termíny se mohou v průběhu stavby změnit," uvedla pro Deník tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Nina Ledvinová.

Dostavba prodloužené Rudné ulice, která by měla odlehčit dopravě nejen v ulici 17. listopadu v Porubě, je tak v nedohlednu. „Odklonění tranzitní dopravy z centra Poruby je pro obvod stěžejní záležitostí. Poruba je sice dlouhodobě považována za obvod s nejčistším ovzduším v Ostravě, nárůst automobilové dopravy se na něm ale negativně projevuje," dodal mluvčí porubské radnice Martin Otipka.

*Pro zvětšení mapy na ni klikněte.