VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové ostravské tramvaje od Stadleru budou mít štíhlejší design. Líbí se vám?

/ANKETA, FOTOGALERIE/ První moderní a plně nízkopodlažní tramvají švýcarské společnosti Stadler by se cestující v Ostravě mohli v rámci testovacího režimu svézt na jaře příštího roku. Do ostrého provozu půjde v srpnu.

10.2.2017 4 AKTUALIZOVÁNO 10.2.2017
SDÍLEJ:

TANGO NF2 OSTRAVA je pracovní název nových tramvají, jejichž upravený design stále není finální a ještě se bude ladit.Foto: Vizualizace: Stadler

Jak už Deník informoval, třicet středně dlouhých tramvají za více než miliardu korun firma dodá postupně v letech 2018 a 2019, dalších deset pak má zarezervovaných pro případnou dodávku v průběhu roku 2020.

Líbí se vám? Hlasovat můžete na této stránce pod článkem.

„Tramvaje pro Ostravu vyrobíme v maximální kvalitě. Projekt vnímáme jako velice důležitý pro naši prestiž v celé střední Evropě,“ uvedl ve čtvrtek výkonný viceprezident pro marketing a prodej Stadleru Peter Jenelten, který spolu se zástupci pražské pobočky v Ostravě představil parametry i vybavení připravovaných tramvají.

Související: Nové "speciály" pro Ostravu: Jaké budou nejmodernější tramvaje v zemi?

TICHÁ JÍZDA, VYSOKÝ KOMFORT

V nich se lidé budou moci zdarma připojit k wifi, díky USB konektorům dobíjet své mobilní telefony nebo sledovat svou trasu na LCD panelech. Díky mazání podvozků nebudou tramvaje za jízdy vydávat typický pištivý zvuk a budou mít specifický tvar.

„Všechny čtvery dveře budou stejně velké pro rychlý nástup a výstup, což nás nutí posunout podvozek až za první dveře a zúžit kabinu kvůli bezproblémovému průjezdu zatáčkami o poloměru dvaceti metrů. To znamená, že Ostrava bude mít oproti klasickým masivním tramvajím štíhlejší design,“ vysvětlil zástupce české pobočky Stadleru Bohumír Kráčmar.

Přečtěte si také: Do autobusů jen předními dveřmi? V budoucnu zřejmě natrvalo

Na moderních tramvajích pro Ostravu bude projekčně pracovat pražská pobočka Stadleru, kde budou tramvaje také designově upraveny. Jejich samotná montáž však bude probíhat i díky výhodnějším cenám v polském závodu v Sedlcích. Například podvozky ale budou dodány přímo ze Švýcarska.

TRAMVAJE NA JAŘE

„Abychom stihli termíny ve smlouvě, výrobu první tramvaje zahájíme už letos, dynamické testy pak v únoru příštího roku,“ dodal Kráčmar s tím, že testovací jízdy budou probíhat nejprve v areálu dceřiné společnosti DPO Ekova Electric v Ostravě-Martinově a od března přímo v ulicích. Nejprve bez cestujících, následně i s nimi. Do ostrého provozu by však tramvaj měla být nasazena až v srpnu. Dodávka všech třiceti tramvají bude dokončena v průběhu roku 2019.

Mohlo by vás zajímat: Odpolední kolaps tramvajové dopravy v Ostravě způsobila technická závada

K TÉMATU: Jaké budou nové tramvaje od Stadleru?

Parametry Plně nízkopodlažní
Otočné podvozky, dvojí odpružení
Minimální hlučnost
Délka: 25 metrů
Maximální rychlost: 80 km/h
Kapacita: 188 míst (z toho 61 k sezení)
2 místa pro vozíčkáře, 2 pro kočárky

VybaveníLCD panely
Klimatizace a topení
Wifi připojení
USB konektory
Kamerový systém

Blíží se konec spřažených soupravOstrava chce do budoucna sázet na článkové tramvaje, které dodá také Stadler. Cílem je omezit spřažené soupravy. „Ve druhých vozech se jednak špatně udržuje pořádek a jednak ve voze bez řidiče se lidé necítí zcela bezpečně," uvedl předseda představenstva DPO Daniel Morys, že spřažené soupravy by chtěl z vozového parku zcela vyřadit do roku 2021.

Čtěte také: Nový šéf DPO Morys: Chci nejmodernější dopravní podnik v republice!

Vše o MHD a dění v DPO najdete zde

Autor: Petr Jiříček

Nové ostravské tramvaje od Stadleru budou mít štíhlejší design. Líbí se vám?

ANO

22 %

NE

78 %

Hlasovalo: 392

Anketa byla ukončena

10.2.2017 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Vybržďování - naštvaní řidiči si neuvědomují, co mohou způsobit.

VIDEO: Autobus začal prudce brzdit, střetu zabránit nešlo. Vše zachytily kamery

Vlastimil Petržela, trenér Baníku
5

Proč trenér Baníku Petržela neslavil postup?

Vznikne nový superregulátor v Ostravě? Nápad vzbuzuje rozpaky

Vláda si stále pohrává s myšlenkou sjednocení všech regulačních úřadů do jednoho. Návrh, podle kterého v roce 2023 vznikne Národní regulační úřad, mají nyní na stole dotčená ministerstva. Šéfka Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Alena Vitásková přišla s nápadem, aby bylo sídlo nového superregulátora v Ostravě.

Koupaliště v Ostravě obsadili první návštěvníci

/FOTOGALERIE/ Mezinárodně začal letošní provoz na Letním koupališti Ostrava-Poruba, jemuž nikdo z místních stejně neříká jinak než Porubak. Američanky, které tady vzala jejich česká známá, do vody nešly, zdála se jim studená. Španělským studentům VŠB-TUO ale necelých 20 °C vůbec nevadilo. Dorazilo jich přes dvacet, byli také tou největší skupinou z přibližně 150 včerejších návštěvníků.  

Které hvězdy hudební scény oslaví s Ostravarem výročí?

Pivovar Ostravar letos slaví 120. výročí svého založení, proto si nemohl dovolit pozvat na své letošní slavnosti „béčkovou sestavu". O hudební stránku oslav se tak postarají skutečná esa v oboru.  

AKTUALIZOVÁNO

Stavba nového skleníku v arboretu dostala zelenou

Svými podpisy stvrdili ředitelka Slezského zemského muzea Jana Horáková a ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL) výstavbu unikátního skleníku v Novém Dvoře. Ten by měl být hotov na přelomu let 2019 až 2020.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies