Magistrála, která má propojit Ostravu a Frýdecko-Místecko s dálnicí D1. To je prodloužená Místecká, které chybí dostavit poslední úsek od haly Tatran na most v Českobratrské ulici.
V nedohlednu
Jenže první kopnutí do země je zatím v nedohlednu. Připravovaná stavba silnice měla totiž vydané územní rozhodnutí, které bylo v roce 2010 zrušeno kvůli nevyhovující hlukové zátěži pro přilehlé bytové domy.
„Během realizace staveb Místecká I. a II, která byla pozastavena na popud ministra dopravy, se v přípravě nepokračovalo. V letošním roce předpokládáme zadat aktualizaci dokumentace pro uzemní rozhodnutí, a na základě projednávání ekonomické efektivity této stavby by se pak mohlo v další přípravě pokračovat. V současné době je to tak, že následnou přípravu staveb musí schválit Centrální komise ministerstva dopravy," přiblížil Deníku problematiku Lubomír Hýbl, vedoucí úseku výstavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v Ostravě.
Na začátku
Podle něj tak vzhledem k těmto skutečnostem nelze v současné době předvídat, kdy bude stavba v realizaci.
„Po mnoha letech jsme s přípravou stavby opět na začátku," doplnil vedoucí úseku výstavby ŘSD.
To není první problém, na který stavba prodloužené Místecké narazila. Silnice za miliardu se v srpnu roku 2010 dostala na černou listinu tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty, který její realizaci kvůli nedostatku financí v polovině zastavil.
Přestože hrozilo, že rozestavěná stavba půjde na nějaký čas k ledu, peníze na pokračování nakonec ministerstvo našlo. Silnice ale byla dokončena jen v provizorní variantě.
Stavba prodloužené Místecké začala na jaře roku 2008.