Vídeňská zastávka Zábřeh u Bělského lesa, jejíž stavba vyšla na jeden milion korun, už rok umožňuje cestujícím pohodlnější nastupování do tramvaje a poskytuje chodcům větší bezpečí při přecházení komunikace.

Jednoduché zlepšení

Jednoduché zlepšení spočívá ve vyvýšení vozovky mezi kolejemi a chodníkem. Projíždějící auta musí v blízkosti zastávky zpomalit, a řidiči tak mají možnost rychleji zareagovat na chodce vstupující do vozovky.

„Na zřízení první vídeňské zastávky nemáme žádné negativní ohlasy cestujících," sdělil mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht.

Jeho slova potvrdila i Milada Rosíková, která bydlí v přilehlé bytové zástavbě: „Zlepšení se mi opravdu líbí, protože jsem už starší ročník a do tramvaje nenastupuju zrovna svižně. Stále doufám, že se takových zastávek objeví, zejména v centru města, více."

Nehodí se všude

Dopravní podnik Ostrava skutečně uvažoval o zřízení těchto typů zastávek na zastávce Elektra a Stodolní, bohužel je však nelze vybudovat všude.

„Hodí se zejména pro místa s menší frekvencí automobilové dopravy. Proto tam, kde je větší obrat cestujících a zároveň frekventovaná komunikace, preferujeme stále klasická ostrovní nástupiště," upřesnil tiskový mluvčí Miroslav Albrecht a dodal, že společnost nyní připravuje úpravu dalších tramvajových zastávek.

Ostravané se tak skutečně dočkají více zastávek vídeňského typu. Kdy a kde tomu tak bude, ale mluvčí dopravního podniku neupřesnil.

„V současné době připravujeme investiční záměry pro úpravy dalších tramvajových zastávek a na některých, z důvodu nižších investičních nákladů, se budeme snažit uplatnit pojížděné tramvajové mysy. Pokud se však týká zastávek Elektra a Stodolní, tam se v případě rekonstrukce Nádražní ulice plánuje jiný typ zastávkového řešení," uzavřel mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.