VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční trať mezi Opavou a Ostravou byla konečně dokončena

OPAVA - Cestování vlakem z Ostravy do Opavy je díky dokončené elektrizaci trati rychlejší a pohodlnější než dříve.

26.6.2007
SDÍLEJ:

Osobní vlak CityElefant. Ilustrační fotoFoto: libor Běčák

Takzvaný malý železniční koridor zvýšil maximální rychlost vlaků z dřívějších 60 až 80 kilometrů v hodině na 100 kilometrů za hodinu, což znamená zkrácení cesty přibližně o 15 minut. Důležitý je také ekologický přínos, elektrizace snížila prašnost a hlučnost dopravy i množství exhalací. Stavba stála necelé dvě miliardy korun, řekl generální ředitel Správy železniční a dopravní cesty Jan Komárek.

Přestože elektrické vlaky jezdí mezi Opavou a Ostravou už od poloviny loňského prosince, oficálně byla elektrifikace této trati dokončena právě v minulých dnech.

Projekt zahrnoval modernizaci celého traťového úseku, předelektrizační úpravy i vlastní elektrizaci jednokolejné trati z OstravySvinova do stanice Opava–východ v délce téměř dvacet devět kilometrů. Jednalo se zejména o úpravy železničního spodku a svršku pro zvýšení traťové rychlosti na sto kilometrů za hodinu. V železniční stanici Opava–východ stavbaři postavili nové ostrovní nástupiště včetně podchodu a v celém úseku rekonstruovali 48 mostů. Nové moderní sdělovací a zabezpečovací zařízení včetně dispečerské řídicí techniky umožňuje dálkové řízení dopravy ze železniční stanice Ostrava-Svinov.

V současné době probíhá ještě rekonstrukce výpravní budovy. Nový kabát dostává fasáda a po jejím dokončení jako poslední přijde na řadu dostavění nástupiště u nádražní budovy.

Stavba byla zahájena v roce 2004. Její celkové investiční náklady dosáhly 1,931 miliardy korun (z toho náklady realizace činily 1,796 mld.), byla financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.

26.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO

Policie už dopadla lupiče, který v úterý opilý přepadl Fortunu v Porubě

ON-LINE rozhovor s lídrem Realistů v kraji Alexandrem Királym

AKTUALIZOVÁNO

Zborcená zeď u Hrabyně: nikdo neví, co se stalo

/FOTOGALERIE/ Řidiči musí jezdit kolem Hrabyně po hlavním tahu mezi Ostravou a Opavou zúženou vozovkou. V pondělí se tu zřítila podpěrná zeď a stále není jasné, proč se tak stalo. To teď vlastně netuší nikdo. 

Nová tramvajová trať: Ze čtyř tras zůstala jediná. Poruba chce oživit Duhu

/ANKETA/ Tramvaje u Slovanu mají odbočovat doprava. Ze čtyř zvažovaných tras připravované tramvajové trati v Porubě zůstala jediná. Jejím přínosem má být i přemístění stávající vozovny ke Globusu.  

De Azevedo prodloužil v Baníku smlouvu

Byl o něj zájem ve druhé francouzské lize, ale brazilský ofenzivní záložník Dyjan Carlos de Azevedo svou budoucnost spojuje s Baníkem Ostrava, se kterým prodloužil kontrakt do 31. prosince 2019.

Dvě vážné nehody na Ostravsku si vyžádaly celkem šest zraněných

Dvě vážné nehody, při kterých bylo zraněno celkem šest osob, se staly v úterý odpoledne a vpodvečer na Ostravsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení