VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z hlavního nádraží do Svinova dokonce po čtyřech kolejích?

Deník o chystané rekonstrukci informoval už na jaře. Zatímco tehdy byly známy pouze obecné informace, nyní už jsou hotové výsledky studie proveditelnosti.

31.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zkoumala několik variant, přičemž nejvýhodnější je ta druhá, jež počítá se ztrojkolejněním železniční trati mezi ostravským hlavním nádražím a tím ve Svinově.

„V převážném úseku od osobního hlavního nádraží po přemostění řeky Odry se jedná dokonce o zčtyřkolejnění," informuje Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC. Podle něj jde o levnější variantu, která přitom nabízí výrazné zvýšení kapacity trati v daném úseku.

MINISTERSTVO CHCE NADJEZD

Tato varianta ovšem podle ministerstva dopravy (MD) dostatečně neřeší křížení vlaků. Centrální komise MD proto podle Illiaše doporučila třetí variantu, která obsahuje mimoúrovňové křížení pro vlaky v trase Ostrava střed Ostrava hlavní nádraží uhelné Ostrava-Svinov Opava s vlaky na trase Ostrava střed Přerov. Výsledkem má být nerušený protisměrný provoz, jehož realizace by ale podle SŽDC nebyla ekonomicky efektivní. „Centrální komise MD proto studii proveditelnosti s doporučením varianty dvě neschválila a její projednávání přerušila do doby, než bude dopracována dle připomínek," doplnil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Dodal, že opětovné projednávání studie je na programu v září.

Informaci potvrzuje též mluvčí MD Tomáš Neřold, jenž nepřímo naznačil, že realizace jakéhosi nadjezdu je při rekonstrukci klíčová pro čerpání evropských dotací.

„Rekonstrukcí železničního uzlu v Ostravě se zabývala Centrální komise MD, která rozhodla, že projednávání studie proveditelnosti pouze přerušuje s tím, že SŽDC dopracuje studii tak, aby stavbu bylo možno spolufinancovat z evropských fondů," vysvětluje Neřold.

ZAČNE SE DO ČTYŘ LET

Podle informací Deníku by rekonstrukce železničního uzlu měla stát přibližně pět miliard korun. Začít by měla do roku 2020, a to i přes prozatímní nejednotnost názorů SŽDC a MD.

„Termín předpokládaného zahájení se zatím nemění," potvrzuje Marek Illiaš již dříve zmíněný rok 2020.

Jak by se rozsáhlá rekonstrukce promítla do plynulosti dopravy na této trase?

„O tom je zatím předčasné mluvit, ale jistě budeme postupovat obdobně jako při rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci, kdy průjezdnost uzlem byla zachována," dodává mluvčí SŽDC.

K TÉMATU

Podchod a moderní nástupiště Proměna železničního uzlu mezi hlavním a svinovským nádražím nespočívá pouze ve zkapacitnění trati, ale rovněž v modernizaci některých nástupišť a stanic. Na zastávce Stodolní bude prodlouženo nástupiště pro umožnění nástupu cestujících do dálkových osobních vlaků. Výraznější proměnou projde stanice Ostrava střed, kde bude vytvořen podchod s bezbariérovým přístupem na nástupiště. 

Autor: Petr Jiříček

31.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení