VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reportáž Deníku: Z Nádražní je staveniště

/FOTOGALERIE/ Dříve dopravní tepna v centru Ostravy, nyní mrtvý bulvár. Nádražní ulice přestala pro dopravce, zásobování i automobily od včerejška existovat.

31.7.2015 8
SDÍLEJ:

Čtvrtek 30. července 2015. Dříve dopravní tepna v centru Ostravy, nyní je z Nádražní ulice staveniště.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Prach, štěrk, desky místo chodníků, žádná auta, ani tramvaje a „pár zatoulaných nešťastníků", kteří se nutně potřebují dostat na druhou stranu „barikády". Je čtvrteční dopoledne a takto to vypadá v Nádražní ulici v centru Ostravy.

Ocitám se prakticky na staveništi. Vyhýbám se bagru i zaneprázdněným dělníkům a říkám si, že mi chybí žlutá pracovní přilba, abych na stavbě byla „řádně chráněna".

Zákaz vjezdu

Ulicí prochází jen několik málo lidí.

„Aničko, neběhej po té ulici, ať tě něco nepřejede," slyším přísnou maminku napomínat svou ratolest, žena si ale neuvědomila, že auta ulicí nejezdí a dítě by si mělo dát maximálně pozor na bagr v kolejišti.

Přicházím k části Nádražní, kde ji křižuje ulice 30. dubna. Několik aut za sebou přijíždí k zákazu vjezdu. Řidiči klejí, výrazně gestikulují a postupně se otáčí a vrací stejnou cestou zpět.

„Nevšiml jsem si žádného dřívějšího značení, že je ulice tady neprůjezdná. Je to příšerné, vymotat se z centra v těchto uzavírkách je nadlidský výkon. Budu se této části příště vyhýbat," říká Marek Výtisk z Ostravy.

Situace v obchodech

Na rohu ulice vcházím do jednoho z obchůdků, do kterého od rána moc zákazníků nezavítalo.

„Oprava ulice je znát. Prakticky bojujeme o přežití. Tržby u nás od dubna klesly minimálně o čtyřicet procent. Jsme rádi, že alespoň stálí zákazníci nás vyhledají i v těchto ztížených podmínkách. Vůbec není domyšleno zásobování. Auta se tu nemají jak dostat a vše se musí zdlouhavě přenášet," popisuje situaci Denisa Jana Proroková ze sýrárny Sheep shop.

Ani v blízkém květinářství se dveře zrovna dvakrát netrhnou.

„Obvod nám něco málo z nájemného slevil, za což jsme vděční. I tak je to náročné. Zisk je prakticky nulový," komentuje Jaromír Gombita. O tom, že to podnikatelé nemají jednoduché, svědčí i dva krámky, které kvůli opravám zavřely a zdobí je už jen cedule s nápisem K pronájmu.

Náhradní doprava

Čtvrtek 30. července 2015. Dříve dopravní tepna v centru Ostravy, nyní je z Nádražní ulice staveniště.

Náhradní autobusová doprava za tramvaje jezdí Poděbradovou ulicí, která je s Nádražní rovnoběžná.

Přes Stodolní se dostávám ke stanovišti náhradních autobusů. Ty jezdí v poměrně intenzivním intervalu. Zhruba co čtyři minuty. „Je to komplikované a zdlouhavé. Lepší je se centru úplně vyhnout. Lituji ty, kteří tady bydlí a musí ten chaos absolvovat. Zastávky nejsou dobře značené a člověk nenarazí ani na informační tabule, jak se zpět do Nádražní ulice dostat. Nejsou tady ani pracovníci z dopravního podniku, kterých by se cestující zeptal. Kdybych centrum neznala, ztratila bych se okamžitě," svěřuje se dvaašedesátiletá Marie Dostalíková z Ostravy-Výškovic.

U pasáže Vesmír narážím na pracovníky ve žlutých vestách, kteří si zrovna ve stínu užívají polední siesty v podobě cigaretky. „Jde to dobře," usmívá se na mě jeden z nich a nezbývá, než chlapcům věřit a doufat, že se vše stihne v termínu a uzavírka potrápí místní co nejkratší dobu.

Autor: Klára Kohutová

31.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AN 124 Ruslan nad Havířovem.
9

Zraky lidí poutal k obloze obrovitý nákladní letoun Ruslan

Majitel strojírenské skupiny Vítkovice Jan Světlík.
10

Strojírenský gigant z Vítkovic je v problémech. Přežije impérium Jana Světlíka?

AKTUALIZOVÁNO

Klimkovický tunel uzavřeli až večer. Nezpůsobilo větší problémy

Dálniční tunel v Klimkovicích včera prošel každoroční plánovanou odstávkou. Ta ale byla oproti původnímu harmonogramu o čtyři hodiny kratší, a dopravu tak výrazně neovlivnila. Podle starosty je stále co zlepšovat. Vhodnější termín je podle něj jaro.

Fleky na kluzišti půjdou do ztracena

Na zimním stadionu v Havířově se v pondělí debatovalo o tom, zda kvůli flekům v ledové ploše přistoupit k dílčí opravě, celkovému rozpuštění nebo ponechání v současném stavu.

Gólový Tomáš Mičola po remíze Baníku s Teplicemi: Je to celkem kruté

/ROZHOVOR/ Nejdřív přesným centrem vybídl k vyrovnání Roberta Hrubého a pak sám dokonal obrat. Nakonec se však Tomáš Mičola se spoluhráči z výhry po nepovedeném vstupu do zápasu radovat nemohl.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Stavba za osmnáct milionů korun by měla zajistit bezpečný průjezd mezi oběma městy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení