Jedna z největších modernizací silnic v Ostravě nabírá v prázdninových dnech na obrátkách. Dělníci využívají toho, že v době dovolených přece jen zajíždí do centra města o něco méně vozidel, a tak si mohou dovolit zavést na ulici Českobratrské a navazující Hornopolní o něco větší uzavírky.

„Snažíme se dělat maximum pro to, aby se centrem města dalo projíždět. I když by pro nás bylo daleko výhodnější, kdyby se Českobratrská uzavřela kompletně a my bychom mohli pracovat ještě efektivněji,“ sdělil Bohdan Pernica, stavbyvedoucí společnosti ODS-Dopravní stavby, který má rekonstrukci na starosti. Nejvýraznější uzavírka začne podle jeho slov 11. srpna, kdy bude pro osobní dopravu plně zneprůjezdněna křižovatka na Hornopolní. Projet zde budou moci pouze prostředky městské hromadné dopravy.

„Na této křižovatce se bude montovat nové trolejové vedení. Celé spuštění provozu by mělo přijít s počátkem školního roku,“ popsal jednu z částí rekonstrukce frekventované silnice Pernica. Další významné akce – rozšiřování vozovky a dostavba estakády K těm dalším významným pak patří rozšiřování vozovky kolem Janáčkovy konzervatoře a také stavba mostu. Doprava kolem budovy sloužící mladým umělcům už byla převedena na nový úsek, původní část cesty je nyní rozkopaná a začaly pod ní přeložky inženýrských sítí. Vozovka by se zde měla začít pokládat v srpnu a dokončení je plánováno také na září.

„Zatím se neví, zda tento úsek bude hned průjezdný v celé šířce, doprava zde ale jistě bude komfortnější,“ uvedl dále stavbyvedoucí a ještě se vyjádřil ke zmiňovanému mostu: „V současné době se jeho povrch betonuje. I tady by tyto práce měly skončit v záři. Kompletně hotov však most bude až na přelomu dubna a května příštího roku.“

A jak vnímají takto rozsáhlou rekonstrukci řidiči? Příliš nesnází jim podle jejich slov nepřináší. „Jezdím do centra Ostravy takřka denně a už jsem si na tu horší průjezdnost zvykl. Musím říct, že rekonstrukce podle mě probíhá k řidičům docela citlivě. A když je ve špičce kolona, tak aspoň z okýnka sleduji, jak se to tady celé mění,“ vyjádřil se například Milan Černý.

Nový kabát za tři sta milionů

Nový kabát ulice Českobratrské přijde na 309 milionů korun. Větší část uhradí Moravskoslezský kraj, který jako vlastník komunikace získal na projekt také příspěvek z Evropské unie. Ostrava pak přispěje ze svého rozpočtu částkou mírně převyšující sedmdesát milionů korun. Rekonstrukce frekventované tepny by měla podle předpokladů skončit v červnu příštího roku. (map)