VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zlepšete životní prostředí a bezpečnost v ulicích, vzkazují Ostravané politikům

Přes 6800 Ostravanů vyplnilo dotazník, který má pomoci městu při sestavování strategického plánu pro roky 2017 až 2023. Lidem nejvíce vadí životní prostředí, bezpečnost, vzhled a čistota městských prostor.

14.3.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Na 64 procent jsou lidé žijící v krajské metropoli spokojeni s životem v Ostravě. Vyplývá to z výsledků ankety, kterou připravilo město kvůli chystanému strategickému plánu rozvoje. Lidé se v něm měli možnost vyjádřit, které oblasti je nejvíce trápí, a naopak s čím jsou ve městě spokojeni.

„Nejvíce, téměř ze 70 procent, byli respondenti spokojeni se školstvím, zdravotními, sociálními službami a dopravou. Naopak zlepšit by se podle nich měla kvalita životního prostředí, s níž jsou spokojeni jen na méně než 30 procent. Jen ze 40 procent jsou obyvatelé spokojeni s kulturou, chováním obyvatel a bezpečností ve městě. Spíše nespokojeni jsou pak s čistotou a vzhledem veřejných prostor a nabídkou pracovních příležitostí," uvedl Daniel Konczyna, který se na přípravě plánu podílí.

Anketa však potvrdila i dlouhodobý trend vylidňování města. „Až 25 procent produktivních obyvatel a rodin s dětmi zvažuje stěhování z města," podotkl Daniel Konczyna.

Průzkum bude pokračovat

Podle ostravského primátora Tomáše Macury (ANO) bude příprava strategického plánu v nejbližších týdnech pokračovat sběrem dalších analytických dat nebo strukturovanými rozhovory s odborníky a osobnostmi.

„Na analytickou fázi přípravy strategie naváže tvorba vize, strategických cílů a návrh opatření. V průběhu celého roku 2016 budeme lidi vyzývat, aby se do tvorby plánu dále zapojili. Chystáme řadu diskusí a různých setkání. Podněty a představy o městě budeme od dubna sbírat na náměstích, akcích a frekventovaných místech," upřesnil primátor.

Doplnil, že město začalo využívat také takzvanou pocitovou mapu, kterou jako jedni z prvních vyzkoušeli studenti, kteří s pomocí různobarevných nálepek označovali například to, kde se ve městě cítí dobře, kde naopak ne nebo kam by vzali návštěvu. „Spousta studentů vyznačila, že se jim příliš nelíbí v Přívoze a město by tam asi mělo soustředit svou pozornost. Zároveň mají smíšené pocity z centra. Spousta studentů doporučuje v případě, že sem přijedou nějací návštěvníci, aby zhlédli Dolní oblast Vítkovic jako dominantu atraktivit," dodal na závěr Daniel Konczyna.

Podrobnosti a aktuální informace o přípravě strategického plánu najdou zájemci na webových stránkách www.fajnova.cz

Autor: Martina Koziolová

14.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pořízení podvodního kombajnu je pro Hlučín nezbytnost.

Vodní kombajn pro Štěrkovnu se už vyrábí

Ilustrační foto.
1

Regionální potraviny vs. vitaminy z dovozu. Ideální probiotikum je kysané zelí

Poklad pod Lysou horou? Kdo hledá, najde. Poklad ale těžko

Vyprávění o ukrytém pokladu někde v jejich okolí láká lidi snad odjakživa. Část nadšenců se ale nespokojila pouze s báchorkami a snažila se ho najít. Víra, že skutečně existuje, u nich často ještě přetrvává. Poklad by se měl podle některých ukrývat také v Beskydech.

Vítkovice chtějí překazit Liberci oslavy a samy se přiblížit play-off

Hokejisté Liberce budou mít v pátečním 49. extraligovém kole první příležitost dosáhnout na obhajobu Prezidentského poháru. Bílí Tygři se představí na ledě Vítkovic, a pokud vyhrají v základní hrací době, nemusejí se ohlížet na další výsledky.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

Menza v centru Ostravy se zavírá. Interiér změní svou tvář

/VIZUALIZACE/ Poslední vzpomínkový oběd v menze v Reální ulici v Ostravě si mohou dát studenti Ostravské univerzity v pátek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies