Každým rokem zde uvíznou desítky nákladních vozidel, jejichž řidiči špatně odhadli výšku. Většinou stačí vypuštění pneumatik a opatrné vycouvání, někdy je však nutná i pomoc hasičů se speciální vyprošťovací technikou. „Ročně jde zhruba o deset výjezdů,“ řekl mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela.

Havárie vesměs končívají zdemolovanými kabinami nebo poškozeným nákladem. Poslední havárie z druhé poloviny toho měsíce však mohla dopadnout tragicky. Do kamionu „šprajcnutého“ v podjezdu narazilo osobní auto. Hrůzostrašně vypadající karambol se naštěstí obešel „jen“ lehčím zraněním hlavy.

Řidič v šoku

Drama začalo ve chvíli, kdy v podjezdu zůstal stát zahraniční kamion Scania, Řidič vyvázl bez zranění, zcela si však zničil návěs. „Hůře dopadl řidič osobního auta Renault 19, které jelo za kamionem. Muž nestihl zabrzdit a vozidlo se doslova nabodlo na zbytky konstrukce návěsu Scanie,“ uvedl Kůdela s tím, že motorista utrpěl poranění hlavy. V šoku vylezl z auta a utekl na blízkou benzínovou pumpu. Po příjezdu sanitky byl ošetřen a odvezen do nemocnice.

Hasiči renault odtáhli na okraj silnice a kamion vyprostili pomoci tatry.

Signalizace

„Již delší dobu upozorňujeme na vážné situace, které zmíněný železniční most způsobuje méně pozorným řidičům nákladních aut v obou směrech silnice,“ prohlásil Kůdela, podle kterého by řešením mohla být urychlená instalace výstražné signalizace, o níž před časem jednalo vedení města Ostravy.

O instalaci před časem rozhodli ostravští radní, a to i přesto, že komunikace pod podjezdem nepatří městu, nýbrž ji spravuje Moravskoslezský kraj. Signalizace bude řidiče upozorňovat na to, jak maximálně může být vysoké auto, aby podjezdem bezpečně projelo. „Rozhodli jsme zadat veřejnou zakázku malého rozsahu na vypracování projektové dokumentace společnosti Argo Automatizace.

Cena za dokumentaci by neměla překročit 120 tisíc korun. Celkově bude stavba mnohem dražší, uvedl nedávno primátor Ostravy Petr Kajnar s tím, že signalizace by mohla začít sloužit příští rok.

Zatím jen značky

Na záludný podjezd zatím upozorňují pouze dopravní značky oznamující, že prostřední pruh vyhrazený tramvajovým soupravám a kamionům umožňuje průjezd vozidel do výšky 3,8 metru, boční pruhy jsou pak určeny automobilům do maximální výšky 3,3 metru.