„Videoprezentaci považujeme za jednu ze stěžejních součástí naší práce a klademe na její kvalitu velký důraz. Všechna videa, jimiž se Baník prezentuje, tvoříme od A do Z v našem šestičlenném marketingovém a PR týmu, nenajímáme si žádné externí agentury. Nápad se zrodí v našem středu, a pak jej při vzájemné diskuzi rozvíjíme až do konečné podoby,“ přibližuje Matěj Šturala.

„Pokud jde o inspiraci u jiných klubů, konkurenci samozřejmě sledujeme. Ale ne tak, že bychom opisovali. Spíše se jedná o motivační inspiraci, to znamená, že si zkrátka prohlédneme zajímavé video jiného klubu a chceme následně vymyslet lepší,“ vykládá Matěj Šturala.

„Obsah videí je vždy dílem našich nápadů. Jinak tomu bylo snad jen u vánočního rolničkového přání, kdy jsme se mnohem výrazněji nechali inspirovat adventním videm z NBA, jen střelbu na koš jsme přetvořili na střelbu na branky,“ doplňuje Matěj Šturala.

„U prezentací nových hráčů jsme pro tuto sezonu vymysleli jeden společný motiv. Každého hráče jsme představili v nějakém typickém ostravském prostředí. Tomáše Riga na Masarykově náměstí, Filipa Kubalu v galerii Plato, Abdullahi Tanka na Bolt Toweru, Patricka Kpoza na Bazalech, Mateje Madleňáka na Slezskoostravském hradě, Jakuba Markoviče v areálu bývalé šachty v dnešním Hornickém muzeu Landek, a tak bych mohl pokračovat,“ vyjmenovává Matěj Šturala.

FC Baník Ostrava (představení dresů na sezonu 2023/2024)Neetradičně představil Baník Ostrava dresy na sezonu 2023/2024.Zdroj: FC Baník Ostrava

„Vnímáme, že naše videoprodukce budí pozornost. Ta zpětná vazba je pro nás důležitá. Víme, že se naše práce líbí, takže se nebojíme jít s nápady ještě dál a být odvážnější. Neméně důležitá je samozřejmě také kreativita našeho týmu, bez ní bychom takové nápady produkovat nedokázali a nedokázali bychom je ani kvalitně zpracovat. To vše se nám podle mého názoru naopak daří,“ dodává Matěj Šturala, šéf marketingového a PR oddělení FC Baník Ostrava.

Fanoušci slezského klubu z Bazalů videa chválí. Obrovskou pozornost a pozitivní reakce vzbudilo netradiční představení útočné posily s názvem „Nová mise: Baník.“ Dvaadvacetiletý Nigerijec David Fadairo je ve dvou a půl minutové promo nahrávce hlavní postavou kultovní počítačové hry Grand Theft Auto, mezi gamery ve zkratce známé jako GTA. Pátého dílu, vydaného v roce 2013, se prodalo již více než 180 milionů kusů.

„Jako hodně dobrá práce, a to jak video, tak transfer,“ napsal v diskuzi pod videem Ondra Ondra. „Kdo tohle vymyslí? Povedený,“ chválil práci ostravského klubu Pavel Zela. „Tak to je nejvíc,“ rozplýval se Domin Reinisch. „Moc skvěle udělané uvedení posily,“ dával palec nahoru Lukáš Karásek. Další reakce příznivců ostravského celku? Jednoslovné a výmluvné. Masakr, dělo, bomba, pecka, super.

POSILY BANÍKU A NOVÉ DRESY VE VIDEÍCH

DAVID FADAIRO

útočník, 22 let, Nigérie

(Nová mise: Baník)

FILIP KUBALA

útočník, 23 let, Česko

(V galerii Plato)

EWERTON

záložník, 26 let, Brazílie

(V OC Forum Nová Karolina)

PATRICK KPOZO

obránce, 26 let, Ghana

(Na Bazalech)

MATEJ MADLEŇÁK

obránce, 24 let, Slovensko

(Na Slezskoostrovském hradě)

JAKUB MARKOVIČ

brankář, 22 let, Česko

(V Hornickém muzeu Landek)

TOMÁŠ RIGO

záložník, 21 let, Slovensko

(Na Masarykově náměstí)

ABDULLAHI TANKO

útočník, 25 let, Nigérie

(Na Bolt Toweru)

VIDEO - ZDE.

Abdullahi Tanko.Abdullahi Tanko.Zdroj: FC Baník Ostrava

FILIP BLAŽEK

stoper, 25 let, Slovensko

(V kampusu Ostravské univerzity)

SAMUEL GRYGAR

záložník, 19 let, Česko

(V italské restauraci)

NOVÉ DRESY

(V nových dresech míříme výš)