Baník stojí před novou sezonou, ta předchozí byla výsledkově nejúspěšnější za několik posledních let. Projevil se vzestup Baníku i na poli marketingu?

Určitě projevil, jsou to vždy spojité nádoby. Hlavním produktem Baníku je fotbal a jeho prvoligový tým. Od něj, jeho výsledků a výkonů, se vše odvíjí. Já vždy říkám, že vše je o lidech. A to nejen na hřišti, ale i mimo něj, kde máme skvělý tým. Jak řekl Honza Laštůvka po podzimní části minulé sezony, kdy byl Baník třetí, právě v rozhovoru pro Deník: je to zásluha všech lidí v klubu. A já dodám, že sám člověk není nic.

V minulé sezoně vydal Baník zhruba 7500 permanentek. Jaká je situace letos? Je možné si permanentky koupit ještě těsně před zahájením sezony?

V minulé sezoně jsme měli opravdu vydaných přes 7500 permanentek, ale včetně těch jarních. K dnešnímu dni, tedy ještě před startem podzimní části sezony, se již blížíme číslu 5000 kusů. Je to úctyhodné číslo, které s sebou ale přináší i zákaznické starosti, tedy přání a připomínky našich fanoušků. Náš tým se v minulé sezoně rozrostl o novou ticketingovou manažerku Petru Kubielasovou, která trpělivě řeší možná i nemožná přání fanoušků a zlepšuje tak zákaznický servis našeho klubu. Samozřejmě prodej probíhá neustále.

S jakými novinkami či benefity jste přišli letos? Co byste rádi zlepšili?

Zlepšovat se musíme neustále a ve všech směrech. Ať je to obchodní stránka, marketingová, mediální či merchandisingová. Všemu se věnujeme a vše posouváme dál. Ale je třeba si uvědomit, že nejde vše hned. Bohužel tím, že Baník nehraje na svém stadionu, ale je pouze v nájmu, není schopen vše ovlivnit k maximální spokojenosti sebe i fanoušků. Základem je komunikace, tedy již zmíněný zákaznický servis, který chceme výrazně posunout výš. Nově komunikujeme s fanoušky, kteří nám při koupi permanentní vstupenky poskytli své údaje.

Jak funguje komunikace klubu s fanoušky na sociálních sítích? Zabývá se vedení klubu jejich podněty, stížnostmi či dotazy týkající se služeb určených fanouškům?

Jak jsem zmínil v předchozích odpovědích, rádi bychom s našimi fanoušky ještě více komunikovali. E-mail (fanousci@fcb.cz) je k dispozici již od loňského roku a náš tiskový mluvčí Marek Lorenc řeší každý podnět buď osobně, či jej předá kompetentní osobě. Sociální sítě spravují společně s Richardem Šímou, který současně celý mediální úsek vede. V minulosti se starali o komunikaci externí firmy, pro které to byla pouze komerční záležitost. Chceme jít cestou většího osobního přístupu ze strany klubu.

Bude Baník pokračovat v tradici setkání fanoušků s hráči, trenéry, či s některou z klubových legend?

Určitě ano. A to nejen v naší klubové prodejně. Náš výkonný ředitel Michal Bělák dal impuls k vytvoření Fanzóny při třech utkáních finále ligy, kde měli fanoušci možnost potkat se s hráči současného A týmu i legendami Baníku. Na rovinu ale říkám, že realizace Fanzóny není levná záležitost a musíme si k ní ještě sednout.

Velmi dobré ohlasy má Nadační fond Baníku. Už se podařilo rozšířit jeho působnost i na pomoc baníkovským legendám, které se ocitly v nouzi?

Náš právní zástupce na tom pracuje. Myšlenka rozšíření Nadace má opravdu velmi dobré ohlasy. Zrovna minulý týden jsem byl na jednání u jednoho našeho obchodního partnera v Praze, kde jsem tuto myšlenku prezentoval a podařilo se mi získat podporu, kterou bychom chtěli s tímto partnerem během podzimní části sezony realizovat. Včas budeme veřejnost informovat.

Jak se osvědčilo otevření druhého fanshopu Baníku v OC Karolina?

Tady patří obrovské poděkování OC Karolina a jmenovitě marketingovému manažerovi centra Tomáši Lučanovi, který s naším manažerem Martinem Bojdou doladili spolupráci ke spokojenosti všech stran. Myšleno i fanoušků, protože ohlasy i tržby spokojenost potvrzují. Karolina chtěla Baník a Baník chtěl do Karoliny. Je to pro nás další prodejní místo, abychom byli zase o krůček blíž našim fanouškům, navíc na prestižní ostravské adrese. Nevím, že by měl některý z klubů podobnou prodejnu. Samozřejmě sledujeme i ekonomický cíl majitele klubu Václava Brabce, aby mu Fanshop vydělával. Takže ano, po všech stránkách se otevření osvědčilo. Navíc jak jsem zmínil, Baník nehraje na svém stadionu, a to s sebou přináší problémy i pro prodej. Nedávno jsme museli opět Fanshop na stadionu zavřít, sbalit a vystěhovat z důvodu konání Zlaté tretry. Ale díky vedoucí prodeje Kamile Benové se vše zvládlo i s vybavením A týmu na soustředění do Rakouska.

Baník zorganizoval v závěru sezony povedený dětský den. Jaké další akce pro fanoušky chystáte?
Připravujeme i nové akce, ale jak jsem zmínil výše, tím že Baník nemá svůj stadion, tak je limitován. Ale na to se nechci vymlouvat. Připravujeme teď jednu akci ve spolupráci se Statutárním městem Ostrava, která souvisí s Bazaly. Více bych zatím neprozrazoval. Ladíme slevovou akci, benefit pro naše permanentkáře, kteří se chystají letní festival Colours of Ostrava. S permanentkou Baníku budou mít vstup o 300 Kč levnější. Rádi bychom začátkem nového roku zorganizovali baníkovský ples atd. Další posilou do našeho týmu z minulého roku je manažerka akcí Iveta Palochová, která akce nejen vymýšlí, ale i organizuje.

Co byste vzkázal fanouškům klubu před zahájením nové sezony?

Tak vrátil bych se nejprve k sezoně minulé, za kterou bych fanouškům moc poděkoval za podporu a přízeň nejen doma, ale i při venkovních zápasech. Sezona byla extrémně dlouhá a náročná pro nás všechny. Ale po předchozích sezonách si Baník zase zahrál špičku ligy. Byli jsme ve finále poháru i nadstavbové části ligy, a byť jsme nedosáhli na evropské poháry, hodnotíme ji jako úspěšnou. Pro mě osobně, který nastoupil do jarní části sezony 2017/2018, kdy byl Baník na posledním místě a do posledního kola se zachraňoval, dokonce velmi úspěšná. Do nové sezony bych fanouškům nejprve popřál pěknou dovolenou, pokud se na ni chystají, a poté další úspěšnou sezonu s Baníkem!