Kromě Fanshopu Baníku Ostrava totiž potěší všechny milovníky nejpopulárnějšího sportu na světě i nově rozšířená prodejna D-Sportu. Její majitel, bývalý ligový fotbalista Baníku Zbyněk Ollender, si nabízeným sortimentem říká o zápis do Guinnessovy knihy rekordů! Nevěříte?

Víte snad o jiném specializovaném fotbalovém obchodu v České republice, kde si můžete vybrat z 550 druhů kopaček nejrůznějších značek nebo 155 druhů fotbalových míčů? „Když už si tady někdo nevybere, tak ať raději fotbal nehraje. Takový výběr kopaček v jedné prodejně jsem neviděl ani v Německu,“ řekl kanonýr ostravského Baníku a české reprezentace Václav Svěrkoš. Sám patří k fotbalistům, kteří módní trendy a nové modely kopaček pozorně sledují. „Není to tak, že bych je hned musel mít, ale je třeba jít s dobou,“ usmál se Svěrkoš. Už řadu let nastupuje s kopačkami značky Adidas.

Zbyněk Ollender pracuje v byznysu už čtrnáct let, i proto patří k vyhlášeným odborníkům na prodej fotbalového zboží. „Loni jsem se díval v televizi na zápas Bayernu a z hecu jsem Zbyňkovi psal zprávu, že zřejmě Adidas vyšel s novým modelem kopaček, že s nimi Schweinsteiger a Podolski hrají. Za pár dní mi Zbyněk volal, že se mám stavit, že pro mě ty kopačky má v obchodě,“ vytahuje historku Svěrkoš. Sám patří k hráčům, kteří si kopačky občas o poločase přezují. „Někdy to je z pověrčivosti, jindy zase kvůli terénu. Ale vždycky točím tak tři modely za sezonu,“ přiznává Svěrkoš.

Zbyněk Ollender mu může jen tiše závidět, za totality a několik let po převratu fotbalisté tak široký výběr neměli. „Nevím to úplně přesně, ale za nás jsme si mohli vybrat tak ze sedmi druhů kopaček. Více jich nebylo, a navíc jste některé stejně ani nemohli sehnat,“ přiznává Ollender.

Revoluce podle jeho slov nastala před osmi roky, kdy firma Nike investovala do vývoje kopaček a hlavně jejich designu velké finance. „Hned vzápětí na to reagoval novými kolekcemi i Adidas,“ podotýká Ollender. „Dneska už nikoho nepřekvapí ani nezaskočí, že tyhle firmy každý rok přicházejí se čtyřmi novými kolekcemi,“ poznamenal Ollender.

Jeho prodejny D-Sport jsou v jedenácti městech České republiky. I proto má vcelku dokonalý přehled o tom, která značka je u českých fotbalistů nejvíce v kurzu. „Ale není to kvůli tomu, že by třeba díky reklamě v televizi najednou lidi začali kupovat modely, se kterými hraje Ronaldinho nebo třeba Gerrard,“ dodal Ollender. Většinou si zákazníci vybírají podle tří kritérií – ceny, designu a překvapivě i postu, na kterém hrají. „Útočníci mají své modely, obránci také,“ zakončil Ollender.