„Angažování Wernera Ličky nemá nic společného s jeho baníkovským srdcem, s tím bychom se daleko nedostali. Šlo nám hlavně o jeho profesionální schopnosti a o jeho koncepční práci, které by měly přispět k dlouhodobému rozvoji klubu. Spíš než o srdci bych u pana Ličky mluvil o znalosti prostředí, ale zejména o dovednostech,“ řekl v rozhovoru pro Deník Tomáš Petera, který zastupuje majitele akcií fotbalového Baníku.
„A aby se mohla koncepčnost práce projevit, dostal Werner Lička smlouvu na pět let. V důležitých systémových změnách se totiž nedá počítat s tím, že by se projevily za půl roku. Strávil jsem s Wernerem Ličkou spoustu hodin, debatovali jsme ze široka o všech sportovních problémech a shodli jsme se na tom, že v prvním týmu Baník problém nemá. Karel Večeřa patří podle našeho společného názoru k nejlepším odborníkům u nás. Ale jsou další témata, v nichž máme co dohánět,“ uvedl Petera, který dal Ličkovi pravomoci, ale také zodpovědnost.
„Úplně všechno nefunguje podle mých představ správně v mládežnických týmech, béčko, které je velice důležitou složkou, se potácí na konci tabulky MSFL. Představy o fungování klubu mám jiné také v přípravě přestupů. Musíme mít koncepci v odchodech a příchodech, v minulosti jsme udělali spoustu chyb právě v tom, že jsme hráče prodali, ale neměli jsme nachystanou náhradu uvnitř klubu a příchozí hráči se také neukázali jako adekvátní. Do budoucna už to tak nesmí být,“ řekl Petera, který se angažuje v projektu české kandidatury na pořádání olympijských her.
„Je to složitý úkol a zabere spoustu času. I v tomto ohledu jsem rád, že jsem pro spolupráci v Baníku získal Wernera Ličku. Spoléhám na to, že po sportovní stránce klub povede a já se v tom nebudu muset vůbec angažovat. Moje úkoly jsou jiné,“ míní Petera.
Jedním z hlavních cílů pro příští roky má být návrat Baníku mezi suverénní elitu ve výchově mladých talentů. Podle Petery je ale nutné rychle připravit a také uskutečnit projekt výstavby tréninkového centra.
„Do tří let musíme mít pro žáky a dorostence pět až osm hřišť a u nich potřebné vybavení. Baník by začal čím dál víc ztrácet podmínky pro výchovu šikovných hráčů a to nesmíme dopustit. Máme vybrané pozemky, areál by byl v dobrém dosahu od městské hromadné dopravy, ale ještě bych nerad zveřejnil, kde bude stát,“ uvedl Tomáš Petera, který chystá změny v marketingové politice klubu.
„Fotbal je zboží jako každé jiné, Baník je silná značka a my ho musíme odpovídajícím způsobem prezentovat. Obyčejnými slovy to neznamená nic složitějšího, než že se musíme o naše fanoušky ještě lépe starat. Začali jsme budovat silnější zázemí, máme nový web, který budeme ještě vylepšovat, začneme pro fanoušky pořádat víc akcí. V souvislosti s určitou nespokojeností našich příznivců s dresy jsme sami vstoupili do jednání se společností Kappa o jejich obměně. Dohodli jsme se tak, že budeme na webu předvádět tři varianty a fanoušci nám budou moci s výběrem pomoci sami,“ dodal Petera.