Tento vloni šedesátiletý neúnavný organizátor výtvarného života na Ostravsku, rodák ze Strážnice se snaží realizovat i jako aktivní kumštýř. „V malířství se snažím zachytit nejenom krajinu Beskyd, Jeseníků a Slovácka, ale také poetickou přírodu s výrazným motivem trav, které také vystavuji na současné výstavě v Karviné,“ říká Petr Pavliňák.

V posledních letech se do jeho projevu malby prolínají zcela jiné specifické tvůrčí aspekty, které mu přináší fotografie. V tomto je jeho tvůrčí záběr dosti široký. Sahá od dokumentární fotografie k portrétu, ale i k aktu. Také tyto žánry najdeme na současné výstavě v Karviné. Výstavu doprovází vydařený katalog, v němž se vystavující autor vyjadřuje nebo spíše zamýšlí obecně nad uměním.

„Umělecké dílo je investicí. Každá investice má však svá pozitiva a negativa. Na rozdíl například od nemovistostí či automobilů, které vyžadují stálý finanční vklad do údržby a jejichž hodnota se snižuje okamžitě po opuštění autosalonu, je umělecké dílo téměř ideální investicí. Socha, obraz, grafický list či fotografie estetizují interiér, sběrateli přinášejí radost a potěšení. A současně s přibývajícími lety, zvyšují také svou finanční hodnotu. Příkladem jsou ceny uměleckých děl v současných aukčních síních. Nedávno vyvolala rozruch cena obrazu Františka Kupky, která dosáhla výše patnácti milionů korun. Stejný obraz bylo přitom možné koupit před dvaceti lety za několik desítek tisíc. Takže investovat do umění se určitě vyplatí,“ míní Petr Pavliňák.

Pro něho jsou malování a fotografování doslova velkým koníčkem už od mládí, a chce si jimi zpestřit galerijní a kurátorskou činnost. „Za léta, kdy se pohybuji v oblasti výtvarného umění, jsem získal mezi malíři, grafiky, sochaři, uměleckými skláři a fotografy řadu přátel, s nimiž se potkávám nejenom na výstavách, workshopech, ale také na mezinárodních veletrzích umění a přehlídkách současných tvůrčích trendů. Příkladem je Bienale v Benátkách, které navštěvujeme už řadu let,“ dodává Petr Pavliňák.