V oboru činohra si prestižní sošku z dílny výtvarníka Bořka Šípka odnesla Petra Hřebíčková za ztvárnění Maryši v Městském divadle Zlín. V žánru muzikál, opereta a jiný hudebně-dramatický žánr zabodovala Zuzana Kolářová (manželka zpěváka Petra Koláře), která je jako Velma Kellyová oporou muzikálu Chicago Divadla J. K. Tyla v Plzni. Pokořila tak svou jedinou rivalku – Lucii Bílou, jež byla na cenu nominována za postavu Carmen ve stejnojmenném muzikálu Hudebního divadla Karlín.

Jejich pánské protějšky – Jiří Langmajer (coby Rupert von Kratzmar) a Vlastimil Zavřel (jako komisař Josef Ledvina) zastupovali muzikál pražského Divadla Broadway Adéla ještě nevečeřela. Úspěšnější byl ten druhý, jehož výkon odpovídá podle vyjádření poroty zvolené míře parodistické nadsázky. „Přes třicet let jsem u činohry a nakonec se stejně propíchlo, že jsem ‚opereťák‘. Rád bych poděkoval Homeru Simpsonovi, který mě posledních pár let provází mým zbytečným životem,“ pronesl při přebírání Thálie Zavřel.

Postava Alžběty v opeře Tannhäuser Národního divadla Brno přihrála ocenění Daně Burešové, z pěvců se z prvenství radoval Číňan WeiLong Tao, který zaujal ztvárněním Hoffmanna v ope〜ře Hoffmannovy povídky uváděné Severočeským divadlem opery a baletu Ústí nad Labem. Tatáž scéna slavila úspěch ještě jednou, a to prostřednictvím Vladimíra Gončarova, který jako Čoban v inscenaci Cikánské kořeny/í prokazuje vyzrálé taneční umění. Sólo v představení Small Hour Taneční jednotky 420People v pražském Divadle Archa vyneslo cenu Nataše Novotné.

Thálie 2008 za celoživotní mistrovství převzaly Růžena Mazalová (balet), Alena Míková (opera) a Marie Tomášová (činohra). Ta na jevišti poděkovala Otomaru Krejčovi za velkou životodárnou radost, kterou cítila, když se směla podílet na jeho osudovém divadelním vyznání. „Všechno, co pro jeviště dělal, šlo někam nahoru. A přitom podněty sbíral docela obyčejně, poctivě, ze země a ze svých citů,“ řekla Tomášová, která byla do léta 1969 členkou Národního divadla. Od podzimu 1965 však měla neplacenou dovolenou, neboť se právě s režisérem Krejčou, kolegou Janem Třískou, dramaturgem Karlem Krausem a dramatikem Josefem Topolem (získal zvláštní cenu Kolegia) stala zakládající členkou slavného Divadla za branou.

Vydařeným večerem, který se v sobotu uskutečnil v pražském Národním divadle, diváky provázel zkušený spíkr, herec Antonín Procházka.