Bulvár nás všechny přibíjí na kříž aneb Bavič na jevišti

Ostrava /RECENZE/ - Hru Joe Penhalla Bavič uvedla 13. června v české premiéře a v režii Januse Klimszy činohra Národního divadla moravskoslezského. Scénu pro hrací prostor ve zkušebně Divadla Antonína Dvořáka navrhl David Bazika j. h. A už scénografie inscenace mnohé napovídá.

17.6.2009

Z inscenace divadelní hry Bavič v Národním divadle MoravskoslezskémFoto: Radovan Šťastný

Na rudém koberci pod rampou televizních světel uprostřed stojí bílý stůl se třemi křesílky. Mezi diváky a prostorem, kde se odvíjí příběh odhalující zákulisí bulvárních médií a showbyznysu, je natažen provaz známý z hradů a zámků či z galerií, který říká: tam prosím nevstupovat. Je možný mnohý výklad tohoto scénografického gesta, například: to co vidíte, by mělo patřit minulosti, nebo varování: do něčeho takového nechoďte!

Příběh televizního baviče, na jehož slávě se chtějí přiživit dva bulvární novináři, je v hereckých partech svěřen Davidu Viktorovi v hlavní roli Barryho, dvojici novinářů, dvou novinářských hyen, které se neštítí ničeho a jdou bezohledně za svým cílem,
ztělesňují Renáta Klemensová (Liz) a Vladimír Čapka (Greg).

Před očima diváků se odvíjejí situace popisující neetické chování pracovníků médií, a odhalující vliv prostředí a okolí televizní zábavy na soukromý život celebrit showbyznysu. Téma je to mimořádně současné, mimořádně důležité v době, kdy mediální obraz skutečnosti motivuje většinu populace denně usedající před televizní obrazovky ke krokům v praktickém životě. Pod dramaturgií je podepsán Marek Pivovar a zasluhuje za tento jevištní počin mimořádné uznání.

Režisér Janusz Klimsza pomohl hercům najít odpovídající výraz, postoj či pohyb snad u každé z pronesených vět. Režijní drobnokresba odhalující vnitřní rozpoložení jednání každé postavy je dovedena do detailu, a inscenace si tak říká o televizní záznam s předem danou úspěšností.

David Viktora v roli Barryho je absolutně přirozený, věrohodný a v každém okamžiku inscenace pravdivý. Postavu televizního baviče hraje jako obraz člověka závislého na alkoholu a drogách, pronásledovaného důsledky slávy, a zároveň prožívajícího rodinnou tragédii (manželka umírá na rakovinu).

Vladimír Čapka v těsném sousedství s divákem uplatňuje živou gestiku i mimiku, jeho výkon je skutečnou pohybovou a mimickou lahůdkou, v mluvním projevu však poněkud přehrává. Totéž platí i o Renátě Klemensové, která je přece jen o málo věrohodnější než její partner (zkušenost z dlouholetého působení v Komorní scéně Aréna se nezapře). Výkon obou je však také mimořádně herecky kvalitní, a celek působí jako herecký koncert celého tria účinkujících.

Inscenace podtrhuje tragikomický obraz dnešního zvulgarizovaného a zbulvarizovaného světa a odkazuje na požadavek liberálního filozofa K. R. Poppera: dejte pracovníkům médií podepsat etický kodex, jehož porušení bude důvodem celoživotního zákazu výkonu povolání. Požadavek utopický, nicméně každodenně nabývající na významu. Divák se velmi dobře baví, a odchází hluboce zamyšlen. Více nelze žádat.

17.6.2009 VSTUP DO DISKUSE

SERVIS

Tvůrčí práce a design - Tvůrčí práce a design Fotograf, kamereman a 13 000 Kč

Ostatní fotografové Asistent/ka fotografa. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 13000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Místo výkonu práce: celá ČR, Životopis posílat na e-mail:sekretariat@popularpress.cz, , Požadujeme:, - Min. SŠ vzdělání,, - komunikativnost,, - příjemné vystupování,, - umění jednat s lidmi, , - časovou flexibilitu. , , Jedná se o práci na celém území ČR., Nabízíme práci v profesionálním týmu., Uvedená mzda je v čistém., Mzda 13000 Kč + provize.. Pracoviště: Popularpress s.r.o., ostrava, Kostelní, č.p. 100, 702 00 Ostrava 2. Informace: Ablewicz, .

Gastronomie - Gastronomie Číšník, servírka 14 900 Kč

Číšníci a servírky Obsluha kavárny. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Neurčeno, úvazek: . Mzda min. 14900 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Kavárna Ostravaczek, 28. října 3346/91, Moravská Ostrava, Kontakt telefonicky v době od 10 do 17 hod. na č. 775 350 026 nebo e-mailem., , Víkendy a svátky volné., Vzdělání neni nutné v oboru, stačí chuť pracovat, zaučíme.. Pracoviště: Ladislav wrobel - kavárna, 28. října, č.p. 3346, 702 00 Ostrava 2. Informace: Petra Wrobelová, +420 775 350 026.

Administrativa - Administrativa Asistent, asistentka 6 700 Kč

Odborní asistenti v administrativě Asistent personalisty - OZP. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 6700 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Potoční 503, Ostrava - Bartovice, Kontakt: telefonicky v pracovní dny od 8:30 do 14.30 hod. nebo e-mailem: p.liebertzova@bohemiaplus.cz, , Hledáme spolehlivého spolupracovníka do příjemného kolektivu společnosti zabývající se ostrahou., , Požadujeme :, -práci na PC, , -základy administrativy,, - vyřizování telefonních hovorů s milým projevem a dostatečnou slovní zásobou , -plnění pokynů nadřízených a spolupráci s ostatními zaměstnanci., , Pozice vymezena pro OZP, 20 hod./týdně.. Pracoviště: Bohemia marten plus s.r.o., ostrava - bartovice, Potoční, č.p. 503, 717 00 Ostrava 17. Informace: Pavla Liebertzová, +420 606 333 112.

Administrativa - Administrativa Administrativní pracovník 20 000 Kč

Všeobecní administrativní pracovníci Asistent/ka společnosti. Požadované vzdělání: úsv. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Poděbradova 843/28, Moravská Ostrava, V případě vašeho zájmu o pracovní pozici, zašlete životopis s fotografií na email: , noskerova@nh-trans.cz, , Náplň práce:, -Administrativní podpora vedení společnosti, evidence pracovního programu a jednání, organizační zajištění služebních cest , -Provozní zajištění chodu kanceláře, komplexní objednávání kancelářských služeb a potřeb , -Administrace poštovní dokumentace (příjem, odesílání pošty), elektronická fakturace, zajištění chodu vnitřní pošty, -Obsluha centrálního telefonu, vyřizování telefonické a e-mailové komunikace, organizování, návštěv , -Samostatná komunikace s obchodními partnery, zákazníky a zaměstnanci společnosti, -Operativní zajištění potřeb společnosti a organizační podpora celého týmu , , Požadujeme:, -SŠ, VOŠ vzdělání, praxe na pozici asistentky vítána, -Dobrá uživatelská znalost MS Office (Word, Excel), -Dobrá znalost anglického jazyka, slovem i písmem, -Samostatnost, odpovědnost, spolehlivost, pečlivost při výkonu práce, -Dobré organizační a komunikační schopnosti, časová flexibilita , -Zájem o dlouhodobou spolupráci, -ŘP skupiny B , , Nabízíme:, -Zázemí silné a stabilní společnosti , -Plný pracovní úvazek (40 hod. týdně), -Mobilní telefon, možnost zvýhodněného volání, -4 týdny dovolené + 5 dny sick days navíc, -Příspěvek na stravování a penzijní připojištění, -Jazykové a kvalifikační vzdělávání, -Motivační platové ohodnocení, -Dostupné a atraktivní místo výkonu práce , -Nástup možný ihned. Pracoviště: Nh - trans, se;, Poděbradova, č.p. 843, 702 00 Ostrava 2. Informace: Nikol Oškerová, .

MOL Cup: Postupují Vítkovice. Ostravský tým porazil Nový Jičín 4:1

Snímek k článku Sestřička na koloběžce: trojnásobná mistryně světa!

Sestřička na koloběžce z Hrabové je trojnásobnou mistryní světa

Změna: Hygienikům se podařilo odhalit agresivní cerkárie v Těrlické přehradě

Parazit, který proniká do lidské kůže, se ve vodě Těrlické přehrady skutečně nachází. Obezřetní by měli být především citlivější lidé. Proniknout do kůže ztěžují opalovací krémy a oleje a všem se doporučuje po koupání sprchovat.

DENÍK PŘEDSTAVUJE: Osm koček v kavárně (o psu nemluvě)

Adam, Bambas, BenDr, Corazón, Desdemona, Merlin, Mimzy, Monroe a Zuzanka. To je zvířecí osazenstvo kavárny Kočcafé sídlící v Poděbradově ulici v centru Ostravy. Tato smečka se pod dozorem Terezy Hanzlíkové, vedoucí podniku, nastěhovala na Stodolní loni v létě a od té doby ozvláštňuje zákazníkům posezení u kávy.

Brouk Herbie je veterán, který vyhrává závody

Veterán VW Beetle Herbie připomíná spíš roztomilé autíčko z pohádky než „závoďák“. Přesto svému majiteli Jaromíru Pavlíčkvi už vybojoval medaile v jízdě do vrchu i ve sprintu.

OBRAZEM: Jak Baník dobyl vršovický Ďolíček? Podívejte se! Byla to paráda