Lukáš tak před lety založil vlastní studio Horrorwatch, pod kterým už vzniklo několik snímků převážně hororové produkce, ale najdete zde také snímky týkající se další velké Lukášovy vášně, kterou je hudba. Nejnovějším dílem studia je horově-detektivní snímek Šest prstů v Zeleném. Snímek se odehrává celý na území města Karviná a hrají v něm také karvinští herci, Lukášovi přátelé a spolupracovníci z Horrorwatch. Film sklidil mimořádné ohlasy před několika dny na premiéře v karvinském klubu Hard Cafe a nyní ho můžete zhlédnout na síti You Tube.

Natáčení filmů je poměrně náročný koníček, který určitě vyžaduje nemálo schopností a znalostí. Jak něco takového vůbec napadlo tebe a čím tě oslovil právě hororový žánr?

„Nápad přišel s touhou. Ta dychtivost nešla zastavit. Jednalo se o vytvoření něčeho nového, něčeho, co tělo osvobozuje. Nejedná se tak ani o horor jako žánr, ale o film samotný, film jako celek. Je ale pravda, že horory byly to první, co mně zasáhlo už v dětství. Schovat se pod deku, sem tam vykouknout a ta stvůra je tam pořád! A to je přesně ten moment.“

Šest prstů v Zeleném je tvé nejnovější dílo. Prozraď nám, které věci z filmařského řemesla ti zpočátku dělaly největší problémy a těžkosti a které z nich jsi díky nabytým zkušenostem u Šesti prstů… zvládal třeba už daleko lépe?

„Zpočátku bylo jen nadšení. Žádná vlastní kamera, počítač, žádné kontakty, přemýšlení o pohledu. To vše se ale časem vyjasnilo a pořád se je na čem učit. Jde to krok po krůčku. Dnes je to nadšení samozřejmě ještě větší, ale taky kladu větší důraz na propracovanost. Je to dlouhodobý proces, u kterého je třeba v klidu přemýšlet. Každým novým projektem vzniká nové poučení a zralost.“

V novém filmu najdou lidé i odkazy na žhavou současnost Karviné i okolních měst. Výborný je tak třeba dialog mezi starostou a vyšetřujícími policisty o tom, proč se lidé stěhují pryč z „filmového“ města, kde jeden z policistů říká, že to není kvůli vraždám ale pro to, že město už nemá skoro žádné vlastní byty a ty nájemní vlastní společnost, jejíž nájmy jsou pro mnohé příliš drahé… Jak tě tenhle vtipný a zároveň úderný dialog napadl a budeš v takových sondách a rýpancích do současnosti pokračovat i nadále?

„Ten dialog se starostou přišel okamžitě. Tam nebylo během psaní co řešit. Tento problém postihuje spousty obyvatel Karviné a situace se týká vlastně všech, protože se to hodně odráží na celkové tváři města. A i když se jedná o amatérský snímek, o to to větší má cenu na tento problém poukázat. A v téhle scénce to sedlo. Pokud se něco podobného objeví v budoucnu, bude to opět odkaz na aktuální nebo spíše dlouhodobý problém, ale není to prioritou. Tohle bylo zkrátka výjimečné a trefné.“

Film je celý natočen v Karviné. Točili jste různě na ulici, v autobuse a podobně. Karviná při tom není zrovna lokace, kterou by filmaři běžně vyhledávali, takže pohled na váš štáb asi musel hodně lidí překvapit. Jak na vás Karviňáci reagovali a zažili jste takhle třeba i nějakou vtipnou historku?

„Příběh by se mohl odehrávat samozřejmě v kterémkoliv jiném městě, ale tady to známe nejlépe, máme zde zázemí, pomoc okolí a podobně. Lidi začnou reagovat, až se jich to začne osobně týkat, jinak vše okolo přehlíželi. Třeba jedna paní na zimním stadionu, když byla scéna, kdy Majki vstupuje do haly, zjistila, že je v záběru a úplně znervózněla a nevěděla, na kterou stranu se má pohnout. Jde to tam krásně vidět.
Ale největší akce byla v uličce, která vede ke kostelu, kde byl točen příjezd kriminalistů k oběti. Lidé, kteří šli do kostela, nevěřili vlastním očím. A šeptali si nad námi: „Jezus Maria, oni tam někoho zamordovali.“ Jinak vtipných situací jsme si při natáčení sami užili až až.“

Nový film obsahuje i technicky hodně náročné záběry, jako třeba oběšení servírky i další hodně realistické záběry trestných činů filmového vraha. Jak takové náročné záběry dokážete ty a tvůj tým za, v podstatě amatérských podmínek vůbec natočit, které z nich byly nejtěžší a neměl jsi třeba někdy i trochu obavy o zdraví svých herců?

„Tak tohle je na tom to pěkné. Bez použití jakékoli trikové techniky nebo různých efektů se nám myslím podařil nabudit reálný dojem. Tady musím zmínit práci Milana „Baziho“ Hudeczka, který za tím vším stojí a bedlivě dohlížel na efektivitu daných scén. Každá mord scéna byla těžká. Bylo to i pro nás něco nového, takže jsme museli být sakra opatrní. No a třeba z toho oběšení servírky jsem neměl dvakrát dobrý pocit. Nejdůležitější ale je, že jsme vše zmákli ve zdraví! Tady byla hodně důležitá i víra jeden v druhého v celém našem štábu.“

Studio Horrorwatch, to už dnes samozřejmě nejsi jenom ty, ale i další tým lidí, kteří jsou převážně z Karviné. Jak se ti taková parta podařila dát dohromady a čekal jsi někdy v dobách svých začátků, že pro točení nezávislé hororové produkce získáš právě v Karviné tolik skvělých spolupracovníků?

„Absolutně ne. To vše se dlouho budovalo. Postupně jsem tady poznával skvělé lidi s ohromným charismatem a touhou vytvořit společné dílo. Spojuje nás jednak film, ale i hudba. Je to kouzelně propojené a funguje to náramně. Při natáčení „Šestiprsťáka“ pak vše klapalo jak po másle. Ta radost se stupňovala a každý zúčastněný do toho vložil své kouzlo. Velký respekt pro všechny lidi, kteří do toho šli. Nemáme se vůbec za co stydět, protože tohle nám nikdo nevezme!“

Šest prstů v zeleném je sice žhavá novinka, ale ty a tým spolupracovníků jste po veleúspěšné premiéře a myslím si, že i hodně dobrých ohlasech, určitě nažhavení na další tvorbu. Máš už třeba alespoň nějakou představu, jak by tedy mohl vypadat další horor z dílny studia Horrorowatch v Karviné?

„Ohlasy jsou super, těší nás to. Ta atmosféra na premiéře se ani nedá popsat. Přál bych si tam být znovu. A další film? Nejen, že mám představu, ale hotový je už i kompletní scénář. Můžu už tedy prozradit, že tentokrát se bude jednat o záhrobní téma a studio Horrorwatch tak jede dál!“

Film Šest prstů v Zeleném i další díla studia Horrorwatch jsou ke zhlédnutí na webové adrese: www. youtube.com/user/Horrorwatch.

RICHARD KUTĚJ