Její strhující děj se odehrává za morové epidemie, která zachvátila Londýn v létě roku 1665.

Bohatí manželé, jejichž služebnictvo moru podlehlo, právě ve zdraví přečkali karanténu. Zbývají pouhé tři dny do jejího konce, když se v jejich domě objeví nezvaní hosté uprchlý námořník a tajemná mladá dívka.

Morová stráž přinutí čtveřici, aby v domě zůstala dalších 28 dní v nové karanténě, jak to vyžadovaly tehdejší zákony. V překladu Andrey Hoffmannové a v režii hostujícího Petera Gábora, na scéně a v kostýmech Kataríny Holkové, se scénickou hudbou Nikose Engonidise, v dramaturgii Tomáše Vůjtka se na jevišti představí hostující Jan Fišar, Alena Sasínová-Polarczyk, Zuzana Truplová, Josef Kaluža a Marek Cisovský.

„Nyní v Bleše se poprvé setkávám s Josefem Kalužou, Markem Cisovským a s velmi talentovanou mladou členkou souboru Zuzanou Truplovou. S Alenou Sasínovou-Polarczyk a Janem Fišarem jsem už měl možnost se potkat při práci v Národním divadle moravskoslezském. Takže soubor Komorní scény Aréna vnímám víceméně přes toto obsazení. Ale z představení, která jsem měl možnost v poslední době v Aréně zhlédnout, je sympatické, že herci dostávají zabrat, a díky dramaturgii této scény se potkávají s náročnými texty, které nemají inscenační tradici a nejsou ověřené. Nebojí se riskovat a to je krásné,“ soudí o současném stavu Komorní scény Aréna právě režisér Peter Gábor.

Jedna z hereckých protagonistek tohoto představení, Zuzana Truplová, patří k nejmladším v souboru Aréna.

OTÁZKA PRO…Zuzanu Truplovou

Hra Blecha se odehrává v době morové epidemie, kdy lidé prožívali permanentní strach a hrůzu. Je něco, co děsí vás?

Děsí? Nejvíc mě vždycky děsí to, když začneme zkoušet novou věc, jak to dopadne (smích). Ale opravdu, to mě děsí. Děsí mě, že to nedám, že to nezvládnu, že zklamu kolegy, že zklamu všechny, protože budu špatná.