Film Hrana zlomu vyprávějící nelineárním způsobem příběh dvou dysfunkčních rodin, které propojí náhlé dramatické okolnosti, vstupuje do kin 4. listopadu. Soundtrack k filmu obsahující celkem jedenáct skladeb inspirovaných ponurou atmosférou filmu vychází na všech hudebních platformách 5. listopadu.

Podívejte se na klip k filmovému hitu Kdybych

Zdroj: Youtube

Hudba k filmu Hrana zlomu, který osciluje na pomezí hororu a thrilleru a Štěpána Kozuba představuje v nečekané maniakální poloze, vychází ze zvuku záložního zdroje, jehož klepání a vrčení prostupuje celým filmem.

Temné drama Hrana zlomu.
Premiéra v kině Luna v Ostravě. Štěpán Kozub a další uvedou film Hrana zlomu

„Lhostejné a přitom temné vrnění záložního zdroje mi poskytlo referenční pulzaci a frekvenci tónu. Tuto pulzaci a frekvenci jsem následně promačkával do z části látkového a z části digitálního nástroje a tím vytvořil základní hudební materiál k (a doslova na) Hraně zlomu,“ říká Jakub Rataj. Film Hrana zlomu tak vyniká vedle překvapivé vyprávěcí struktury a temného vizuálního konceptu kameramana polského původu Ryszarda Perzynskiho i silnou zvukovou a hudební složkou, za zvukovým designem stojí Lukáš Moudrý a Martin Ožvold, oceňovaný za audio série Anatomie strachu a Matematika zločinu.

Soundtracku i hudbě k filmu dominuje skřípání, vrčení a místy děsivé, tísnivé a skličující znějící ruchy, jež dokreslují již tak temný příběh dvou nestandardních rodin. Jednou z nich je manželský pár vychovávající dcerku v napjaté atmosféře ve sterilním prostředí luxusní vily, druhou je dospělý Viktor žijící se svou matkou v polorozpadlém domě na samotě, jejichž soužití se dá také stěží označit jako harmonické. Obě rodiny propojí náhlé nepředvídatelné události, které je dostanou na pomyslnou „hranu zlomu“.

„Hudba se ve filmu Hrana zlomu doslova stává generátorem napětí, nebo jakousi frekvenční abstrakcí tohoto generátoru. Mnohovrstevnaté pulzující chvění se spojuje s percepčně pokroucenou kakofonií vnitřního i vnějšího světa smutných postav. Třpytí se jako světelnými paprsky prozářené krystaly soli v otevřené ráně ubohého života. Prořezává průhlednou blánu naděje jako siréna v útrobách potápějící se lodi. Tepe,“ upřesňuje hudební a zvukové inspirace Jakub Rataj. Ve filmu dále hrají Pavla Gajdošíková, Petr Panzerberger či Alena Sasínová-Polarczyk.

S hudbou se snoubí i atmosféra snímku podpořená pečlivě vybranými lokacemi, audiovizuálními efekty i speciálně vyrobenými rekvizitami. Ve videoklipu ke skladbě Kdybych je tak možné vidět například potemnělý interiér domu, kde Viktor s matkou bydlí, plný tajuplných předmětů či typickou hororovou masku ve tvaru ovčí hlavy. Režisér Křižka, původním vzděláním kamenosochař, ve filmu využil i své řemeslné dovednosti, když ručně vyrobil originální artefakty obskurních tvarů sloužící jako součást filmových dekorací.

Drogy a boj proti nim. Ilustrační foto. . Policista drží zabavené fénixovy slzy.
Odhalila Smrt Sebastiana (20) veřejné tajemství? Havířov je prý plný drog

Vratislav Šlajer a Jakub Košťál, producenti Emmy oceněného seriálu #martyisdead, koprodukovali svůj film se společnostmi Studio Beep a PFX. Snímek byl podpořen Státním fondem kinematografie a Moravskoslezským krajem. Výrobu filmu podpořila Moravskoslezská filmová kancelář a Zlín Film Office.

Temné drama v hlavní roli s nečekaně maniakálním Štěpánem Kozubem a znepokojující hrdinkou v podání Pavly Gajdošíkové. Kateřina s Robertem vychovávají malou dcerku v luxusní vile, těžko však jejich domácnost nazvat harmonickou. Dospělý Viktor žije s matkou v polorozpadlém domě na samotě, jejich soužití však není o nic zdravější. Osudy dvou dysfunkčních rodin se protnou v temné příběhové mozaice, která si Lynchovsky pohrává s divákovou potřebou vytvářet si domněnky o tom, kdo je oběť a kdo pachatel.