Co pro vás prestižní Cena Thálie znamená?

Cena Thalie je pro mě krásnou odměnou a znamením, že jdu snad správnou cestou.

Jak jste se cítila v postavě Julie na ostravském jevišti?

Na ostravském jevišti jsem doma, takže se cítím vždy výborně, role Julie, myslím, přišla ve správnou chvíli, kdy jsem na ni byla připravená jak pěvecky, tak i herecky. Měla jsem úžasné partnery a kolegy, takže být Julií byla radost.

Právě v Ostravě jste doposud vytvořila už několik vynikajících rolí. Jak se vám pracuje v tomto městě?

Mému srdci jsou nejblíž v tuhle chvíli asi Gounodova Markétka a Verdiho Traviata. Z českého repertoáru mám moc ráda například Mařenku z Prodané nevěsty.

Kdy jste si v životě řekla, že se stanete operní pěvkyní?

Chtěla jsem být populární zpěvačkou a maminka řekla, že půjdu na klasický zpěv, takže já jsem se nikdy rozhodnout nemusela, prostě jsem jen poslechla.

Jak se udržujete v optimální fyzické a psychické kondici?

Mám okolo sebe báječnou rodinu a přátele, takže psychika mi nikdy problém nedělala, a snažím se cvičit, nejíst, ale manžel říká, že se snažím málo, takže mám stále co zlepšovat…

Jaké poselství podle vás by mělo operní umění předávat mladým generacím ve 21. století?

V operním umění je mnoho krásného a fascinujícího, co bohužel mladí lidé nemají chuť poznávat. Je to ale i špatnou propagací, protože jsem přesvědčena, že dobře provedená opera chytí za srdce každého, jen se na ni musí poprvé nebát vypravit. Já uznávám v podstatě každou hudbu, ale vím jistě, že tzv. tuc tuc tuc nemůže nikdy vzbudit v člověku tak silné emoce jako opera. Doufám, že nové generace se budou k tomuto žánru vracet a nenechají operu zaniknout…

A co písňová tvorba? Jak naplňuje váš tvůrčí život?

Strašně ráda bych řekla, že mám velký repertoár písňové tvorby, který stále rozšiřuji, ale bohužel z časových důvodů tomu tak není. Věnuji se převážně operní tvorbě, ale doufám, že k písním jednou také dojdu.

Jak přistupujete ke studiu nové role? Dáte přesně na režijní výklad osobnost režiséra-, či si ji sama přizpůsobíte k „obrazu svému"?

Pokud režisérovi věřím a vidím, že jeho práce dává nějaký smysl, nechávám se ovlivnit. Dobrý režisér ale vždy vychází z osobnosti interpreta, protože pak je i jeho prožitek pravdivější a přesvědčivější.

Chráníte si své soukromí? Jaká v něm jste? Máte i nějaké „neřesti"?

Zatím jsem nad tím ani nepřemýšlela. Jsem optimistka, která má moc ráda společnost. No a samozřejmě, jako každá žena, strašně ráda nakupuji.

Čeho byste chtěla ještě v životě dosáhnout?

Nemám žádné konkrétní cíle. Chtěla bych mít ještě větší, zdravou rodinu a zpívat a žít tak, abych se za sebe nemusela stydět.

Jana Šrejma Kačírková

V roce 2006 absolvovala Státní konzervatoř v Praze. Již ve čtvrtém ročníku konzervatoře se zúčastnila Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech, kde obsadila 4. místo, a následně zahájila spolupráci s Mezinárodním pěveckým centrem Antonína Dvořáka nastudováním Zuzanky v inscenaci Mozartovy opery Figarova svatba. O rok později (2005) získala v téže soutěži 2. cenu a zaujala mimo jiné interpretací árie Královny noci z Mozartovy Kouzelné flétny. Dále získala cenu Národního divadla moravskoslezského v Ostravě hostování v roli Fiordiligi (Mozart Così fan tutte) v přebásnění Jaromíra Nohavici, a cenu Opery Mozart hostování v roli Zerliny v Mozartově Donu Giovannim v rámci letní stagiony ve Stavovském divadle v Praze. V letech 2006 až 2010 byla stálým hostem opery Národního divadla moravskoslezského, kde vytvořila řadu rolí. Od prosince 2010 je Jana Šrejma Kačírková stálou členkou souboru opery Národního divadla moravskoslezského.