Obecenstvo inscenaci nadšeně přijalo a není pochyb o tom, že se může dožít rekordního počtu repríz. Scénograf Jozef Ciller j. h. jako host využil rozměrného jeviště Divadla Jiřího Myrona a vytvořil v každém slova smyslu velkou scénu, které dominuje rudá kabaretní opona. Za ní ovšem běží život přesně v duchu slov obsažených v textu: „…život je kabaret!“.

Barové prostory po stranách lemují hrací prostor, ve kterém se odehrávají pěvecká a taneční muzikálová čísla i činoherní mizanscény. „Tříčlenný orchestr“ ve složení piano, bicí, saxofon vytváří atmosféru tingltanglu, hudba zní i ze záznamu.

Náročného úkolu návrhu kostýmů se ujala Katarína Holková j. h. a výsledek její práce je velmi potěšující – kostýmy zde hrají jednu z hlavních rolí. Velmi dobrou práci odvedl i choreograf Jaroslav Moravčík j. h. – a s herci, kteří vskutku nejsou profesionální tanečníci, určitě neměl lehkou práci. Totéž zcela jistě platí i o korepetitorovi a autoru hudebního nastudování, kterým je Jiří Šimáček, i o dalším členu inscenačního týmu, realizátoru hudební nahrávky, kterým je Jiří Čaňo j. h.

Oba tito muži dostali z účinkujících pěvecké maximum. I když mnozí členové ostravské činohry docela dobře zpívají, skuteční, profesionální muzikáloví zpěváci to totiž zcela jistě nejsou. Zásadní podíl na úspěchu inscenace tak má hostující režisér Peter Gábor. Ten dobře ví, že ostravská činohra oplývá výbornými herci, kteří, i když to nejsou muzikálové hvězdy, dokáží muzikál zahrát. Pod Gáborovým režijním vedením má inscenace švih a spád, tempo i rytmus, při slavné scéně chorálu Hitlerjugend diváka jistě mrazí.

Jsou zde však i jiné okamžiky, na které se dá chodit do hlediště opakovaně, ať už je to píseň Two Ladies (Jiří Sedláček), nebo song o opici (gorile) – v podání Jiřího Sedláčka a s tanečním ztvárněním Igora Vejsady. V rolích Sally Bowles alternují Renáta Klemensová a Kateřina Vainarová. Obě patří k nejvýraznějším v ženské části hereckého souboru a obě to svým výkonem potvrzují.

Vynikající výkon odvádí Jiří Sedláček v roli Kabaretiéra. Vzhledem k jeho tělnatosti je neuvěřitelně pohyblivý a jeho pěvecká čísla patří k nejlepším. Výrazné postavy dále vytvořili Anna Cónová v roli Slečny Schneiderové, Vladimír Čapka jako Pan Schultz, František Strnad jako Ernst Ludwig a zejména Robert Urban j. h. v roli Clifforda Bradshawa.

Ostravský Cabaret diváky určitě pobaví. Jeho tématem však není samotný žánr, jak to často u muzikálů bývá. Je zde i lidský příběh z doby, ve které se lidé hlavně chtěli bavit, ale ve které zároveň k boji o světovládu nastupovalo zlo z nejkrutějších. Poslední slova Kabaretiéra před závěrečnou oponou, „Na shledanou“, jsou v této souvislosti také silně varujícím mementem.